Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.02.2020.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Filma "Bruņukuģis Potjomkins"', 1.
  • Эссе 'Filma "Bruņukuģis Potjomkins"', 2.
  • Эссе 'Filma "Bruņukuģis Potjomkins"', 3.
  • Эссе 'Filma "Bruņukuģis Potjomkins"', 4.
  • Эссе 'Filma "Bruņukuģis Potjomkins"', 5.
Фрагмент работы

Filmas žanrs ir mēma drāma. Pazīmes, kas par to liecina ir sarežģīti attēlotais naratīvs, kurā notiek sarežģīti, nopietni konflikti, spraiga cīņa un apšaude, kurā raksturīgs ir mēmais kino, dialogu vietā ir izmantoti starptitri, savukārt visai filmai raksturīga ir tikai pavadošā mūzika. Mūzika filmā skan kā pavadījums filmas ritmā, atkarībā no notiekošā, tā maina savu dinamiku un skaļumu, piemēram, vietās , kad viens no varoņiem cirta gaļu vai saplēsa šķīvi, tajos brīžos tika piemērota atbilstoša skaņa.
Filmā tiek pielietoti dažādi plāni,specifiska zemā un augstā skatapunktu (rakursu) maiņa, ar kuru tika panākts vēlamais emocionālais efekts, piemēram, šai filmai ļoti raksturīgi bija vērienīgs ļaužu pūlis jeb masu skati, kurā vienu brīdi attēlotais subjekts ir pārāks par skatītāju, bet otru brīdi varoņi tiek atspulguļoti kā pakļauti, vāji un nobiedēti.
1925.gadā filma Buruņkuģa “Potjomkina” visur izraisīja reakcijas pretdarbību,kā arī strādnieku un progresīvo kultūras darbinieku aplausus. Un arī tagad, pēc daudziem gadiem, visu valstu kinokritiķi ierindo filmu Bruņukuģis “Potjomkins”starp visnozīmīgākajiem pasaules kino mākslas darbiem. Eizenšteina filmai bija milzīga loma pasaules kino turpmākajā attīstībā. Nav neviena izcila kino mākslas darbinieka, kas savā daiļradē nebūtu izjutis šīs filmas ietekmi.

Коментарий автора
Atlants