-
Filmas "Maltas vanags" analīze
Sižeta uzbūvē ir skaidrs naratīvs, epizodes ir loģiskas un reālas. Filmas sižets stāstu atspoguļo secīgi. Sižeta uzbūvē filma kopumā sastāv no vairākām sižetiskām līnijām, jo Filmas laikā visi personāži dzenas pakaļ dažādām lietām: Gūtmens cenšas atrast vanaga statuju, Sems cenšas notvert noziedzniekus un Rutha vēlas drošības sajūtu, bet paralēli tam visam, ir vēl policisti, kuri cenšas atrast slepkavību risinājumus. Neskatoties uz to, ka filmas laikā notiek daudz dažādi pavērsieni un filma ir relatīvi ātra, to tāpat ir viegli skatīties. Filmā dominē Bogarts, kurš parādās gandrīz katrā ainā. Maltas Vanags iekļaujas vairākos žanros, to pieskaita pie kriminālfilmas, mistērijas, jo filma balstās uz nopietniem notikumiem. Visbeidzot, protams, kā viens no izteiksmīgākajiem žanriem ir Film noir. Šī žanra iezīmes filmā parādās katrā filmas ainā. Visizteiktāk var ievērot novatoriskus filmēšanas un apgaismošanas paņēmienus – dažāds apgaismojums un tumšs ēnu izmantojums. Filmā ir izmantotas ļoti neparasti un interesanti kadru novietojumi, tāpat arī ievērojama kameras kustība vairākās epizodēs. Tas ir lielisks paņēmiens ar ko skatītāju ievest filmas pasaulē. …
Džonsa Hjūstona filma “Maltas Vanags” (The Maltese Falcon) ir Film noir klasika. Pieskaitīta arī pie mistērijas/kriminālfilmas. Filmas pirmizrāde notika Ņujorkā 1941. gada 3. oktobrī un tika nominēta trim akadēmijas balvām. Daži ir nosaukuši Maltas piekūnu par pirmo lielāko noir stila darbu un visu laiku izcilāko detektīvfilmu. Filma ir stāsts par Sanfrancisko privāto detektīvu vārdā Sems Spade un viņa attiecībām ar trim negodīgiem piedzīvojumu meklētājiem, kuri visi cenšas iegūt vērtīgu dārgakmenim kas atrodas vanaga formas statujā. Film noir definē kā “melno filmu” tas norāda uz tumšāku dzīves skatījumu nekā tā mums ir ierasta ikdiena. Filmās koncentrējas tieši uz cilvēka neveiksmēm un izmisumu.
