Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.01.2016.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Labas pārvaldības principu skaidrojumi un piemērošana', 1.
  • Реферат 'Labas pārvaldības principu skaidrojumi un piemērošana', 2.
  • Реферат 'Labas pārvaldības principu skaidrojumi un piemērošana', 3.
  • Реферат 'Labas pārvaldības principu skaidrojumi un piemērošana', 4.
  • Реферат 'Labas pārvaldības principu skaidrojumi un piemērošana', 5.
  • Реферат 'Labas pārvaldības principu skaidrojumi un piemērošana', 6.
Фрагмент работы

Autoraprāt, varētu piekrist, ka tajā izpratnē, kad mēs runājam nevis par konkrētiem procesuāliem vai materiāliem principiem, kas plašā nozīmē arī tiek ietverti labas pārvaldības principā, bet tieši par situācijām, kad konkrēti procesuālie principi vai materiālie principi nav piesaucami, bet ir situācijas, kur ir nepieciešama pretimnākšana, to var pamatot arī ar administratīvā procesa likuma piektajā pantā minēto principu.
Ir arī daži spriedumi, kuros faktiski parādās, ka labas pārvaldības princips ir izmantojams arī valsts pārvaldes iekšējā organizācijā. Jāsaka, ka pārsvarā šajos gadījumos runa ir par civildienestu, - te tiesībsargs parasti citē Valsts Civildienesta likuma normu , kur, runājot par pārcelšanu, ir minēts labas pārvaldības princips, vai arī citē Satversmes tiesas spriedumus, kuros norādīts, ka labas pārvaldības princips prasa, lai valstī funkcionētu godīgs, kompetents un motivēts civildienests. Taču var pieminēt arī vienu interesantāku gadījumu, proti, kad, runājot par pārcelšanu, tika izmantota ne tikai klasiskā atsauce uz likumā noteikto, bet konkrētā lietā vērtējot arī to, vai var pārcelt ierēdni uz tādu amatu, kur atalgojums ir mazāks. Tiesībsargs norādīja, ka ir jāņem vērā, ka kopējā samaksa sastāv no dažādām pozīcijām, var būt piemaksas par intensīvu darba slodzi, papildus atbildību, un, ja jaunajā amatā tādas nav, nav arī pamata šādas piemaksas maksāt. Tiesībsargs norādīj a, ka, pieņemot pretējo, nebūtu praktiski iespējams realizēt jebkura ierēdņa pārcelšanu valsts dienesta ietvaros, jo netiktu valsts efektīvas un ekonomiskas pārvaldības princips. Te varbūt netiek lietots tieši jēdziens laba pārvalda, bet tiek runāts par efektīvu un ekonomisku pārvaldību, tādējādi ļoti skaidro norādīt, ka tiek runāts par iekšējo organizāciju. Taču vērā ņemama ir arī atziņa, kas minēta vienā rajona tiesas spriedumā – faktiski nav iespējams novilkt stingru robežu starp iekšējo organizāciju un attiecībām ar privātpersonām, jo, nenoliedzami, pārvalde, kas ir iekšēji slikti organizēta, arī uz āru bieži vien nespēj darboties pietiekami labi.

Коментарий автора
Atlants