-
Elejas vidusskolas jauniešu vērtības un to ietekmējošie faktori
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Kas ir vērtība? | 5 |
2. | Vērtību iedalījums | 7 |
3. | Cilvēks un vērtības | 8 |
3.1. | Vērtību veidošanās | 8 |
3.2. | Vērtību veidošanos ietekmējošie faktori | 8 |
4. | Pusaudžu un jauniešu vērtību pasaule, vērtīborientācija | 11 |
5. | Vērtības skolā | 15 |
6. | Anketu apkopojums un izvērtējums | 16 |
6.1. | Anketa „Burvju lāde” | 16 |
6.2. | Anketa 1.daļa | 18 |
6.3. | Anketa 2.daļa | 21 |
Secinājumi | 23 | |
Izmantotā literatūra | 24 | |
PIELIKUMI | 25 |
Ņemot vērā to, ka sabiedrībā šobrīd pastāv daudz dažādu vērtību un arī antivērtību, skolās kopumā liela vērība tiek pievērsta vērīborientācijai un audzināšanas darbam. Tā kā es ikdienā sastopos ar saviem vienaudžiem, tad par sava projekta tēmu izvēlējos „Elejas vidusskolas jauniešu vērtības un to ietekmējošie faktori”. Man šī tēma šķiet ļoti nozīmīga un aktuāla, jo par vērtībām šodien runā ļoti daudz, un viedokļi ir visai dažādi, arī pretrunīgi. Ir svarīgi apzināties, kādā laikā dzīvojam un kādi procesi ap mums notiek, jo tas viss lielā mērā ietekmē un nosaka katra cilvēka vērtības.
Pētījuma objekts: svarīgākās vērtības pusaudžu un jauniešu skatījumā.
Pētījuma priekšmets: Vērtību veidošanos ietekmējošie faktori.
Darba mērķis: apzināties dzīves pamatvērtības, noskaidrot un izpētīt, kādas ir galvenās Elejas vidusskolas pusaudžu vērtības, kādi faktori ietekmējuši šo vērtību veidošanos.
Pētījuma hipotēze: Galvenās vērtības, manuprāt, varētu būt- draugi, ģimene, mīlestība, pozitīvs dzīves skatījums. Vērtību veidošanās, pirmkārt, notiek ģimenē, to ietekmē vecāku personīgais paraugs, otrkārt, to veidošanos ietekmē sociālā vide, kurā cilvēks aug un attīstās, treškārt, autoritātes, ceturtkārt, iedzimtās spējas, tieksmes, raksturs, temperaments.…
Darbam ir satura rādītājs, ievads un 6 daļas. Pirmajā daļā, balstoties uz dažādu autoru teorētiskajām atziņām ir analizēti vērtību skaidrojumi. Otrajā daļā atklāti populārākie vērtību iedalījumi. Trešajā daļā parādīta vērtību veidošanās un izklāstīti to ietekmējošie faktori. Ceturtajā daļā aprakstīta pusaudžu un jauniešu vērtību pasaule, vÄ“rtÄ«borientÄcija. PiektajÄ daÄ¼Ä atklÄtas un komentÄ“tas skolÄs pastÄvoÅ¡Äs vÄ“rtÄ«bas. SestajÄ daÄ¼Ä ir apkopotas, analizÄ“tas un atspoguļotas diagrammÄs aptauju rezultÄtÄ iegÅ«tÄs vidusskolas jaunieÅ¡u vÄ“rtÄ«bas. TurpinÄjumÄ ir secinÄjumi, izmantotÄs literatÅ«ras saraksts un pielikums ar 3 daļÄm.
