Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Mazo un vidējo uzņēmumu raksturojums | 5 |
2. | Mazo un vidējo uzņēmumu darbības vide Latvijā | 11 |
2.1. | Mazā uzņēmuma jēdziens | 11 |
2.2. | Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības problēmas | 15 |
2.3. | Mazo un vidējo uzņēmumu atbalsta programma | 17 |
3. | Mazie un vidējie uzņēmumi un Eiropas Savienība | 21 |
3.1. | Ieguvumi | 28 |
3.2. | Zaudējumi | 28 |
Secinājumi un priekšlikumi | 30 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 33 |
Kopš Latvija atkal atguvusi savu neatkarību, ir izmainījušies ne tikai tās ekonomiskie rādītāji, bet arī ekonomiskā orientācija. Valstī ir strauji samazinājusies ražošana, jo ir samazinājies lielo uzņēmumu skaits. Samazinoties ražošanas apjomam, aizvien lielāka nozīme valsts ekonomikā ir pakalpojumus sniedzošajiem mazajiem uzņēmumiem. Tas izskaidrojams ne tikai ar valsts ekonomikas politiku, bet arī ar kopīgām likumsakarībām, kas saistītas ar atziņu, ka mazie uzņēmumi ir valsts ekonomikas svarīga sastāvdaļa. Kā liecina ārvalstu pieredze un ekonomiskie rādītāji, mazo uzņēmumu īpatsvars ir iespaidīgs lielā daļā attīstīto valstu. Tas izskaidrojams ar šo uzņēmumu elastību un lielāku spēju pielāgoties mainīgajiem ārējās vides apstākļiem nekā lielajiem uzņēmumiem.
Latvijas mazie uzņēmumi tirgus ekonomikā ir kā “dzinējs”, to dibināšana ir tirgus ekonomikas vides nepieciešams priekšnosacījums, kas veicina konkurenci un tirgus attiecību attīstību. Atzīstot mazo uzņēmumu nozīmi Latvijas ekonomikā, valstij jānodrošina visi priekšnosacījumi, lai katram uzņēmējam, starp kuriem ir arī mazie, būtu reāla iespēja veikt uzņēmējdarbību brīvas un godīgas konkurences apstākļos.…
Studiju darbs par mazo un vidējo uzņēmumu raksturojumiem
