-
Impresionisms
4. Ko sauc par plenēra glezniecību un kāpēc tāda nebija iepriekšējos gadsimtos?
Lai iemūžinātu šīs pārmaiņas audeklā, jaunie mākslinieki centās gleznot nevis darbnīcā, bet tikai ārā, brīvā gaisā jeb “plenērā”
Krāsas tiek pildītas tūbiņās, kas ļauj tās ņemt līdzi, dodoties gleznot brīvā dabā - plenērā. Ja agrāk mākslinieki dabā zīmēja vai ar akvareļu krāsām gleznoja tikai skices, lai īsto darbu ar eļļas krāsām gleznotu darbnīcā, tad tagad mākslinieks to varēja darīt uzreiz, paņemot līdzi visu darbam nepieciešamo.
Izmanto tikai spektra krāsas un balto, pilnībā atsakoties no melnās krāsas; Krāsas nejauc uz paletes, bet klāj uz audekla citu citai blakus;
Mākslinieks ar straujiem otas triepieniem strādā tieši uz audekla, neiedziļinoties sīkumos un smalkās detaļās, radot kopējo, neatkārtojamo mirklīgo iespaidu.
…
1. Ko nozīmē jēdziens – impresionisms? Impresionisms ir mākslas virziens, kas radās 19. gadsimta sešdesmitajos gados Francijā. Sākotnēji šis virziens saskārās ar asu kritiku, jo, lai padarītu attēloto reālistiskāku, tajā netika ievēroti tā laika akadēmiskās mākslas pamatnoteikumi, piemēram, tika izmantoti redzami otas triepieni, brīva kompozīcija, netika ievērotas tradicionālās gaismēnu pārejas. Arī paša virziena nosaukums cēlies no kritiska raksta ar virsrakstu Impresionistu izstāde, kurš tā nosaukts, apspēlējot Kloda Monē gleznas Impresija. 2. Kas impresionistu glezniecības manieri atšķir no iepriekšējiem stiliem? • Impresionistu iecienītākais žanrs bija pilsētas un lauku ainavas, figurālas kompozīcijas (pilsētnieku dzīves, atpūtas un izpriecu ainas), kā arī portreti un klusās dabas • Impresionisti lielu uzmanību pievērsa gaisa un gaismas izpētei, to ietekmei uz apkārtējo vidi un krāsu, tādēļ par būtiskāko impresionisti uzskatīja pilnīgāku pasaules attēlošanu savos darbos, uzsverot pasaules mainību, krāsu bagātību.