Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | TIESĪBU UN PIENĀKUMU IZPRATNES VEIDOŠANĀS SABIEDRĪBĀ, SKOLĀ | 6 |
1.1. | TIESĪBU UN PIENĀKUMU IZPRATNE SABIEDRĪBĀ | 6 |
1.2. | METODISKIE IETEIKUMI SOCIĀLO ZINĪBU KURSA ORGANIZĀCIJĀ SKOLĀ | 11 |
1.2.1. | ISEC IZVEIDOTIE LR IZGLĪTĪBAS SISTĒMAS DOKUMENTI UN TO IESTRĀDES SOCIĀLO ZINĪBU JOMĀ | 11 |
1.2.2. | VALSTS PAMATIZGLĪTĪBAS STANDARTS | 12 |
IZGLĪTOŠANĀS JOMAS | 13 | |
1.3. | BĒRNU VECUMPOSMU, PERSONĪBAS STRUKTŪRAS ĪPATNĪBAS UN TO SAISTĪBA AR MĀCĪBU PROCESA PLĀNOŠANU | 21 |
1.3.1. | JAUNĀKĀ SKOLAS VECUMA BĒRNU VECUMPOSMA ĪPATNĪBAS | 22 |
1.3.2. | PERSONĪBAS STRUKTŪRAS ĪPATNĪBAS | 24 |
1.4. | SOCIĀLO ZINĪBU APGUVĒ IZMANTOJAMO MĀCĪBU METOŽU ANALĪZE | 27 |
1.4.1. | IZZIŅAS UN INTELEKTUĀLĀS IESPĒJAS SOCIĀLAJĀS ZINĪBĀS | 27 |
1.4.2. | MĀCĪBU METOŽU IZVĒLE | 28 |
2. | DARBS 4.KL. SKOLĒNU TIESĪBU UN PIENĀKUMU IZPRATNES ATTĪSTĪŠANĀ | 35 |
2.1. | DAĻĒJU MEKLĒJUMU JEB HEIRISTISKĀ METODE- EFEKTĪVS PAŅĒMIENS SOCIĀLO ZINĪBU STUNDĀS | 35 |
2.1.1. | DAĻĒJU MEKLĒJUMU JEB HEIRISTISKĀS METODES RAKSTUROJUMS | 35 |
2.1.2. | DAĻĒJU MEKLĒJUMU JEB HEIRISTISKĀS METODES PIELIETOJUMS TEMATA ,,MANAS TIESĪBAS UN PIENĀKUMI” APGUVĒ | 38 |
SECINĀJUMI | 46 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 47 | |
ANOTĀCIJA | 49 |
SECINĀJUMI
1. Daļēju meklējumu jeb heiristisko pārrunu metode ir efektīvs paņēmiens tiesību un pienākumu izpratne veicināšanā.
2. Heiristisko pārrunu metode nodrošina:
1) skolēnam iespēju radoši pielietot zināšanas, prasmes un iemaņas jaunās neordinārās situācijās,
2) sekmē skolēnu domāšanas un runāšanas attīstību,
3) viena skolēna ,,dzīvais” vārds kļūst par informācijas avotu citiem skolēniem,
4) to rezultātā var realizēies saruna starp skolotāju un skolēniem, kas uzskatāms par labvēlīgu mācību vidi veidojošo un atgriezenisko saikni nodrošinošo faktoru.
5) Daļēju meklējumu jeb heiristiskās metodes pielietojums attīsta bērniem priekšstatu, ka viņi ir aktīvi sabiedrības locekļi, kuri ir brīvi un atbildīgi savā izvēlē un darbībā, kā arī veido izpratni par sabiedrībā notiekošo.
3. Heiristisko pārrunu būtiskākie trūkumi:
1) mazā efektivitāte, kad skolēnos ir jāveido praktiskās prasmes un iemaņas,
2) bieži netiek ņemtas vērā lielākās daļas skolēnu iespējas, bet skolotājs ir apmierināts tikai ar atsevišķu labi sagatavotu audzēkņu atbildēm,
3) heiristiskajās pārrunās zdevumu pildīšanai ir samērā liels laika patēriņš, stundas temps lēnāks, tāpēc skolēniem var būt garlaicīgi.
4. Izmantojot šo metodi, skolēni labāk attīsta sadarbības prasmes, māku saskatīt tiesību un pienākumu savstarpējo kopsakarību, izprast sevi, apkārtējo pasauli un respektēt citus.
…
Šajā darbā tiks aplūkota tiesību un pienākumu izpratnes veicināšana sociālajās zinībās 4.klasē. Autore nolēmusi sistematizēt zināšanas, apkopot pieredzi, gūt jaunas atziņas par šī temata aprobēšanu mācību procesā. Problēma, kā efektīvi vadīt mācību procesu, kā radīt skolēnos interesi par to, ir nozīmīga izglītošanas procesa organizēšanā. Šīs problēmas optimāls risinājums ir īpaši aktuāls mācību procesa pilnveidē.
Pielikumu nav.
