-
Pusaudžu pašvērtējums ģimenēs ar autoritāru un demokrātisku audzināšanas stilu
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Literatūras par pusaudžu pašvērtējumu ģimenēs ar autoritāru un demokrātisku audzināšanas stilu analīze | 4 |
1.1. | Pašvērtējuma psiholoģiskā būtība | 4 |
1.2. | Ģimene kā psiholoģisks fenomens | 6 |
1.2.1. | Audzināšanas stils ģimenē kā psiholoģisks fenomens | 6 |
1.2.2. | Autoritāra un demokrātiska audzināšanas stila ģimenē psiholoģiskā būtība | 8 |
1.3. | Pusaudžu vecumposma īpatnības | 11 |
1.4. | Pusaudžu pašvērtējuma saistība ar audzināšanu ģimenē | 13 |
Secinājumi | 14 | |
2. | Pusaudžu pašvērtējumu ģimenēs ar autoritāru un demokrātisku audzināšanas stilu praktiskā izpēte | 15 |
2.1. | Respondentu izlases un izmantoto metodiku apraksts | 15 |
2.2. | Pētījuma norises apraksts un iegūto rezultātu apstrāde un analīze | 17 |
2.4. | Individuālo respondentu analīze | 22 |
Secinājumi | 25 | |
Nobeigums | 26 | |
Izmantotā literatūra | 27 | |
Anotācija | 28 |
Pētījuma aktualitāte - Bērni, kuru vecāki visu izlemj viņu vietā, neļauj bērniem pastāvīgi izlemt, kas ir labāk un vajadzīgāk, izaug kompleksaini, nepārliecināti par sevi, bailīgi, nespējīgi adekvāti rīkoties un atbildēt par savu rīcību. Bet bērni, kurus vecāki, jau no bērnības audzina par patstāvīgiem, pārliecinātiem cilvēkiem, kuri var izlemt pašiem par sevi, izaug par pārliecinātiem, ar adekvāti pašvērtējumu, spēj atbildēt par savas rīcību sekām.
Problēma – Vai pusaudžiem ar autoritāru audzināšanas stilu ģimenē pašvērtējums ir zemāks nekā pusaudžiem ģimenēs ar demokrātisku audzināšanas stilu.
Pētījuma hipotēze – pusaudžiem ar demokrātisku audzināšanas stilu pašvērtējums ir augstāks nekā pusaudžiem ar autoritāru audzināšanas stilu.
Pētījuma objekts – 20 pusaudži vecumā no 14. – 16. gadiem ar demokrātisku audzināšanas stilu un 20 pusaudži vecumā no 14. – 16. gadiem ar autoritāru audzināšanas stilu.
Pētījuma priekšmets - pašvērtējums
Pētījumā izmantotas sekojošas metodes:
1. Pētījumu teorētiskā analīze balstoties uz zinātnisko literatūru
2. K. Rodžersa tests pašvērtējuma līmeņa noteikšanai
3. Aptauja audzināšanas stila noteikšanai ģimenē
Pētījuma virziens – personības, ģimenes psiholoģija
Pētījuma teorētiskā koncepcija – K. Rodžers, V. Satīra, Ē. Ēriksons, E. Šprangers
Pētījuma mērķis – noskaidrot pusaudžu pašvērtējumu ģimenēs ar autoritāru un demokrātisku audzināšanas stilu.…
Kursa dabs par bērnu pašvērtējumu saistībā ar audzinšānas stilu, kas ir ģimenē
