-
Sociālo prasmju attīstība dabaszinībās
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 7 | |
1. | Sākumskolas vecumposma pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums | 10 |
2. | Dabaszinību mērķi un uzdevumi | 15 |
2.1. | Valsts pamatizglītības standarts | 17 |
2.2. | Sākumskolas mācību priekšmetu vadlīnijas | 19 |
3. | Sociālās prasmes | 22 |
3.1. | Sociālo prasmju klasifikācija | 27 |
4. | Mācību metodes | 29 |
4.1. | Mācību metožu izvēle | 31 |
4.2. | Mācību metožu klasifikācija | 35 |
4.3. | Piemērotākās mācību metodes sociālo prasmju apguvei dabaszinībās | 40 |
5. | Mācību stundu konspekti tēmas « Dzīvnieki ziemā » apguvei dabaszinībās 2. klasē | 42 |
5.1. | Mācību stundas konspekts izmantojot interaktīvās mācību metodes | 43 |
5.2. | Mācību stundas konspekts izmantojot pētnieciskās mācību metodes | 50 |
6. | Mācību stundu analīze | 57 |
Secinājumi | 61 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 62 |
Kvalifikācijas darba tēma ir «Sociālo prasmju attīstība dabaszinībās, apgūstot tēmu «Dzīvnieki ziemā» 2.klasē.
Darba mērķis: izpētīt un izanalizēt mācību darba organizācijas formas un metodes dabaszinību satura apguvē 2.klasē, kas sekmētu sociālo prasmju attīstību.
Mērķa sekmīgai sasniegšanai, tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1.Noskaidrot vecumposmu īpatnības sākumskolas skolēniem balstoties uz psiholoģisko un fizioloģisko raksturojumu;
2.Iepazīties ar dabaszinību mācību saturu 2. klasē;
3.Noskaidrot vecumposmam atbilstošo sociālo prasmju attīstību;
4.Iepazīties ar mācību darba organizācijas formām dabaszinību apguvē 2. klasē;
5.Izveidot nodarbību konspektus par tēmu «Dzīvnieki ziemā» dabaszinībās 2. klasē;
6.Veikt pētījumu organizāciju un informācijas analīzi.
Apkopojot psihologu, pedagogu atziņas, tika konstatēts, ka jaunākā skolas vecuma bērnu psiholoģiskās attīstības īpatnības pedagogiem dod iespējas, izmantojot dažāda veida metodes (kooperatīvās, interaktīvās u.c), veicināt skolēna, kā harmoniskas personības, attīstību. Darba rezultātā izvirzītā hipotēze parādīja, ka, pievēršot uzmanību sociālo prasmju apguvei mācību stundās, skolēniem rodas vēlēšanās aktīvāk darboties, sadarboties, pašu spēkiem atklāt jauno, nezināmo, kas arī sekmē priekšmetisko zināšanu apguvi.…
Izpētītas un izanalizētas mācību darba organizācijas formas un metodes dabaszinību satura apguvē 2.klasē, kas sekmētu sociālo prasmju attīstību.
