-
Dzimuma loma pedagoģijā
Meitenes: attiecīgās aktivitātes un mijiedarbība
* Piedāvāt puzles, lai veicinātu uztveri un simbolisko mācīšanos.
* Veicināt fiziskās aktivitātes.
* Piedāvāt lomu spēles.
* Izmantot atbalstošu, nekonfrontējošu pieeju, lai mainītu meitenes uzvedību.
* Uzstādīt augstas prasmes būt akurātām, kārtīgām, rūpīgām, zemas – pret novatorismu, atbildes meklēšanas utt.
Secinājumi
* Genders ir cilvēka sociālais dzimums. Meitenes un zēnus audzina savādāk, viņiem iemāca arī savādākās lietas. Tādējādi tiek ietekmētas viņu nākotnes iespējas un perspektīvas.
* Meiteņu un zēnu uzvedību, panākumus, prasmes novērtē atšķirīgi.
* Meiteņu un zēnu kopīgās audzināšanas apstākļos PII, viņu izšķirtības un atsvešināšanās pārvarēšana ir viens no nozīmīgākajiem pedagoga uzdevumiem. Tik pat svarīgi ir organizēt dažādu dzimumu bērnu kopīgās spēles un aktivitātes, kas sekmētu viņu kooperāciju un sadarbību.
* Lai gendera identitātes veidošana, kā arī abu dzimumu bērnu audzināšana PII būtu sekmīga, pedagogiem ir jāņem vērā bērnu dzimuma atšķirības, un pielāgot izmantotās pedagoģiskās metodes un pieejas atbilstoši tām.
…
Mērķis: izskaidrot dzimumu atšķirību lomu bērnu audzināšanā un viņu iemaņu veicināšanā pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī savādāko pedagoģisko pieeju un metodiku pielietošanu atkārīgi no bērna dzimuma. Uzdevumi: 1. Izskaidrot dzimumatšķirīgās pedagoģijas būtību un termīna ‘dzimums’ jēgu sociālajā kontekstā. 2. Brīvi pieminēt meiteņu un zēnu atšķirības. 2. Izpētīt meiteņu īpatnības, attiecībā uz uzvedību un mācīšanas procesu. 3. Piedāvāt pedagoģijas pieejas, kas būtu piemērotākās meitenēm. 4. Izdarīt secinājumus par efektīvās pedagoģiskās darbības saistību ar dzimumatšķirīgo metožu pielietošanu.