-
Teātra māksla kā runātprasmes attīstības līdzeklis 8.klasē latviešu valodas un literatūras stundās mazākumtautību skolās
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 5 | |
1. | LATVIEŠU VALODAS APGUVES PIEEJAS UN METODES MAZĀKUMTAUTĪBU SKOLĀS | 9 |
1.1. | Hovārda Gārdnera sociolingvistikas otrās valodas apguves modelis | 9 |
1.2. | Stīvena Krašena otrās valodas apguves monitora modelis | 16 |
2. | PUSAUDŽU PSIHISKĀS, EMOCIONĀLĀS UN MĀCĪŠANĀS ĪPATNĪBAS, INTERESES UN VAJADZĪBAS | 20 |
3. | RUNĀTPRASME KĀ VIENA NO KOMUNIKATĪVAJĀM PRASMĒM LATVIEŠU VALODĀ | 27 |
4. | TEĀTRA MĀKSLAS MĒRĶI UN UZDEVUMI SKOLĒNA ATTĪSTĪBAI | 32 |
4.1. | Teātra māksla mācību procesā | 35 |
4.2. | Teātra māksla kā mācību metode | 41 |
5. | EMPĪRISKĀ DAĻA | 43 |
5.1. | Skolotāju aptauja | 44 |
5.2. | Skolēnu aptauja | 49 |
5.3. | Skolēnu runātprasmes līmeņa pārbaude eksperimenta sākumā | 53 |
5.4. | Teātra mākslas paņēmienu izmantošana mācību stundās eksperimenta laikā | 59 |
5.5. | Skolēnu novērošanas rezultāti eksperimenta laikā | 60 |
5.6. | Skolēnu runātprasmes līmeņa pārbaude un rezultāti eksperimenta beigās | 63 |
SECINĀJUMI | 69 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 72 | |
PIELIKUMI | 76 |
Pamatizglītības satura īstenošanas mērķis ir vispusīgi attīstīts un lietpratīgs skolēns, kurš ir ieinteresēts savā intelektuālajā, sociāli emocionālajā un fiziskajā attīstībā, dzīvo veselīgi un droši, mācās ar prieku un interesi. Mazākumtautību izglītības programmas mērķis ir sniegt skolēniem tādu latviešu valodas prasmes līmeni, kas veicina katra skolēna integrāciju Latvijas sabiedrībā un veido pamatu tālākai izglītības ieguvei. Skolēns ir ieinteresēts latviešu valodas apguvē, skaidri, saprotami, literāri pareizi un atbilstoši saziņas situācijai pauž savas domas, jūtas un uzskatus mutvārdos un rakstu formā.
Latviešu valodas kā otrās valodas apguvi sekmē valodas mācīšanas kvalitāte, sociālā vide un motivācija valodas apgūšanā. Lietot latviešu valodu atbilstoši komunikatīvajai situācijai nozīmē brīvi pārvaldīt sarunvalodu. Komunikatīvā metode valodas apguvei ļauj maksimāli efektīvi gūt panākumus saskarsmē un komunikācijā. Protams, šīs metodes īstenošana paredz veidot saskarsmi rosinošu atmosfēru, lai skolēni būtu motivēti lietot valodu dažādās saziņas situācijās. …