Автор:
Оценка:
Опубликованно: 01.05.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Morāles situācijas analīze', 1.
  • Реферат 'Morāles situācijas analīze', 2.
  • Реферат 'Morāles situācijas analīze', 3.
  • Реферат 'Morāles situācijas analīze', 4.
  • Реферат 'Morāles situācijas analīze', 5.
  • Реферат 'Morāles situācijas analīze', 6.
  • Реферат 'Morāles situācijas analīze', 7.
  • Реферат 'Morāles situācijas analīze', 8.
Фрагмент работы

Ir diezgan grūti iedomāties situāciju, kas būtu tā vērta, lai veiktu par to analīzi, tikai tā viena iemesla dēļ, ka nešķiet, ka būtu piedzīvojis kādu tik apjomīgu pieminēšanas vērtu situāciju, kurā būtu kur iedziļināties. Lai gan pēc vairāku dienu pārdomām, domāju, ka situācija ko būtu jāizskata, būtu saistīta ar to laiku, kad strādāju par viesmīli. Tas ir arī laiks, kad ir radusies plašākā saskare ar citiem cilvēkiem un līdz ar to arī morāles situācijas, kurās būtu vērtējama mana rīcība.
Lai iedvesmotos par kādiem ētikas un morāles situācijas gadījumiem man būtu jāraksta, vispirms ķēros pie literatūras un centos labāk izprastu to, ko vēlāk mēģinātu atklāt šai darbā. Tālab pirmais, ko vēlos citēt ir tas, kas ir ētika un morāle:
„Ētika ir filozofiska disciplīna, kuras centrā ir labā jēdziena noskaidrošana, tā pēta labā un ļaunā attiecību problēmas un teorijas, kas to interpretē, kā arī tiecas nopamatot labas rīcības principus un orientierus. Tās uzdevums ir pakļaut kritiskai izpētei valdošo morāli, izvirzīt labas un taisnīgas rīcības pamatprincipus. Precīzā nozīmē ētika ir mācība, kuras priekšmets ir faktiskā vai iespējamā morāle; savukārt morāle ir likumu, normu un vērtību sistēma, kas nosaka to, kāda rīcība tiek uzskatīta par tikumiski labu noteiktas sabiedrības ietvaros.”
Strādāju restorānā kuram bija darbiniekiem vienota attieksme uz dzeram naudām, ko atstāj klients – dzeramnaudas ir kopīga visu darbinieku darba atalgojums par smago darbu, kuru izdala dienas beigās gan starp viesmīļiem, gan arī starp pavāriem un trauku mazgātājiem, jo uzskats ir tāds, ka grūti novilkt robežu tam, par ko klients dodot dzeram naudu vēlas pateikties – vai par labu servisu, vai par garšīgu ēdienu, vai par perfektu galda klājumu. Ierastākais no dzeramnaudu došanas variantiem, ir to atstāt vienkārši uz galda, vai arī maksājot ar karti, pasakot, lai uzrēķina lielāku sumu. Tas nav par šķērsli daudziem klientiem, kaut gan ēdienkartē ir ierakstīts, ka dzeram nauda ir iekļauta ēdiena cenā. Protams klients apzinās, ka ne vienmēr tas tā ir, jo tas ir tikai veids kā īpašnieki pievilina savus klientus, jo paredz, ka tie ēdīs tur kur mazākās izmaksas. Bet mans stāsts būs tieši pa dzeram naudām un par to kam tā tiek adresēta, vai tiek domāta adresēt.

Коментарий автора
Atlants