2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Darbā lietotie saīsinājumi | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Personas un lēmumi, kas izpildāmi | 6 |
1.1. | Personas, kas tiesīgas izdot obligāti izpildāmus lēmumus | 6 |
1.2. | Nolēmumu izpildes termiņi | 7 |
1.3. | Izpildāmo lēmumu veidi | 9 |
2. | Personas, kas veic piespiedu izpildi | 11 |
2.1. | Citas administratīvā akta piespiedu izpildīšanas iespējas | 11 |
2.2. | Tiesu izpildītāji | 15 |
3. | Piespiedu izpildes process | 16 |
3.1. | Piespiedu izpildes procesa izmaksas | 16 |
3.2. | Termiņi, kādos veicama piespiedu izpilde | 18 |
3.3. | Piespiedu izpildes ierobežojumi | 20 |
3.4. | Piespiedu izpildes apturēšana | 21 |
3.5. | Piespiedu izpildes izbeigšana | 23 |
Nobeigums | 26 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 27 |
Ja izpildu lietvedību izbeidz, pēc sprieduma izpildes izdevumu segšanas visi tiesu izpildītāja pieņemtie piespiedu izpildu līdzekļi tiek atcelti.
Par izpildes pabeigšanu tiesu izpildītājs paziņo tiesai, institūcijai vai amatpersonai kas izsniegusi izpildu dokumentu. Izpildīto izpildu dokumentu atstāj izpildu lietā. Nedaudz nesaprotama šajā sakarībā ir CPL 565.panta piektajā daļā ietvertā norma, ka izpildu dokumentu, pēc kura izpilde izdarāma valsts ienākumos, tiesu izpildītājs izsniedz Valsts ieņēmumu dienestam, jo šajā gadījumā institūcija, amatpersona, kas nodevusi lietu piespiedu izpildei netiek informēta par lietas virzību.
NOBEIGUMS
Darbā apskatīto normatīvo aktu robežas un situācijas, noved pie secinājuma, ka personas izmantojot savas zināšanas un nekaunību var izvairīties no tām uzliktā naudas soda nomaksas ja:
pasludināts fiziskās personas maksātnespējas process;
likumīgi novilcina termiņus;
amatpersona pieļauj kļūdas.
Pabeidzot šo darbu guvu apstiprinājumu savām aizdomām, ka normatīvie akti tiek tulkoti atšķirīgi pašā valstī, kā tiesību un pienākumu subjektā, piemēram, ieturējumu apmērs no darbinieka darba samaksas un termiņi kādos iespējams veikt piedziņu. Skumjākais no visa darba ir atzinums, ka Latvijā paši būtiskākie pārkāpumi ir Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumi, jo paredzēta speciāls piespiešanas mehānisms un ir labi būt formāli nabagam bez kustamas un nekustamas mantas saņemot 50% no minimālās darba algas, jo šajā gadījumā darbosies princips es esmu nabags no manis neko nevar paņemt.
Līdz ar to uzskatu, ka esmu sasniedzi izvirzīto mērķi un izpildījis izvirzītos uzdevumus, jo vismaz daļēji varu atbildēt uz jautājumu, kas, kā un cik ilgi var iedarboties uz personu, kura nepakļaujas ar valsts varu apveltīto amatpersonu uzliktajiem pienākumiem.
…
Darbs pēc savas būtības veidots tajā apvienojot divas atšķirīgas tiesību nozares, jo administratīvie naudas sodi iekļaujas administratīvajās tiesībās, bet to neizpildes gadījumā privātpersona tiek piespiesta civiltiesiskā kārtā. Līdz ar to šāda jautājuma apskate un nostādne ir interesanta arī no resoru savstarpējas komunikācijas un sadarbības viedokļa.