-
Dzinējs, centrālā iesmidzināšanas sistēma
Реферат10 Коммуникации, транспорт, связь, Авто, мото техника
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Centrālā iesmidzināšanas sistēma | 2 |
2. | Degviela | 3 |
2.1. | Degvielas padeve | 3 |
2.2. | Degvielas sūkņi | 3 |
Primārais | 3 | |
Sekundārais (galvenais) | 4 | |
2.3 | Degvielas filtrs | 4 |
2.4. | Degvielas daudzuma noteikšana | 4 |
2.5. | Degvielas tvaiku nosūkšanas sistēma | 5 |
2.6. | Spiediena regulators | 5 |
2.7. | Sprausla | 5 |
3. | Droseļvārsta potenciometrs | 6 |
4. | Ieplūstošā gaisa temperatūras devējs | 7 |
5. | Lombda zonde | 8 |
5.1. | Uzbūve | 8 |
5.2. | Darbības veids | 8 |
6. | Dzinēja darbības režīmi | 9 |
6.1. | Auksta motora iedarbināšanas režīms | 9 |
6.2. | Pēciedarbināšanas režīms | 9 |
6.3. | Motora uzsilšanas fāze | 9 |
6.4. | Paātrinājuma režīms | 9 |
6.5. | Pilnas slodzes režīms | 10 |
6.6. | Piespiedu brīvgaitas režīms | 10 |
7. | Brīvgaita | 11 |
7.1. | Brīvgaitas apgriezienu stabilizācijas sistēma | 11 |
7.2. | Brīvgaitas apgriezieni, papildus informācija | 11 |
7.3. | Brīvgaitas stabilizācija, darbības veids | 11 |
8. | Pašdiagnoze | 12 |
Izmantotā literatūra | 13 |
Centrālā iesmidzināšanas sistēma (Mono – Jetronic ir BOSCH firmas sistēmas apzīmējums) ir elektroniski vadāma degvielas iesmidzināšanas sistēma, kurai ir viena elektromagnētiska sprausla, kas novietota virs droseļvārsta vietā, kur plūst cauri viss motora darbībai paredzētais gaiss. Degvielas un gaisa sadali veic ieplūdes kolektors līdzīgi, kā tas ir karburatora motoriem.
Ar dažādu devēju starpniecību tiek apzināti visi motora darbības režīmi, kuru optimālai darbībai ir nepieciešams mainīt gaisa – degvielas attiecību.
Galveno informāciju veido droseļvārsta stāvoklis – tā atvērums grādos α un kloķvārpstas apgriezieni.
Šādu motora vadības veidu sauc par a/n vadību.
Motora elektroniskais vadības loks (EVB) no šīs informācijas aprēķina iesmidzināšanas sprauslas atvēršanas signālu laiku un ilgumu. Izplūdes kolektorā esošā X – zonde uzrāda EVB degmaisījuma acumirklīgo nobīdi no optimālās gaisa – degvielas attiecības. Izmantojot speciālu programmu (^- regulēšanas ciklu) EVB maina iesmidzināšanas ilgumu, tādējādi nodrošinot gandrīz visos motora darbības režīmos stehiometrisku maisījumu.
Degvielas padeve sākas no degvielas bākā ievietota primārā benzīna sūkņa. No sūkņa degviela nonāk līdz sekundārajam sūknim, tālāk caur degvielas filtru centrālā iesmidzināšanas blokā. Tajā atrodas spiediena regulators, kas regulē aptuveni l lielu degvielas spiedienu sistēmā. Liekā degviela pa pārplūdes cauruli nonāk atpakaļ degvielas bākā. …
Darbs sevī ietver aprakstus par dzinēja darbības režīmiem, centrālo degvielas iesmidzināšanas sistēmu, degvielas padevi, brīvgaitu un pašdiagnozi
