Автор:
Оценка:
Опубликованно: 15.06.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 10 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 20-й век (1900–1999 гг.)
2000–2010 гг.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 1.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 2.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 3.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 4.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 5.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 6.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 7.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 8.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 9.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 10.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 11.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 12.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 13.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 14.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 15.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 16.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 17.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 18.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 19.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 20.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 21.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 22.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 23.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 24.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 25.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 26.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 27.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 28.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 29.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 30.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 31.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 32.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 33.
  • Реферат 'Ienākošā tūrisma produkta analīze Latvijā', 34.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
1.  Tūrisma nozare    6
1.1.  Ienākošā tūrisma jēdziens    6
1.2.  Tūrisma produkts    7
1.2.1.  Tūrisma produkta līmeņi    8
1.2.2.  Tūrisma produkta īpatnības    10
1.2.3.  Tūrisma galamērķu veidi    11
2.  Ienākošā tūrisma attīstības tendenču analīze    12
2.1.  Ārvalstu ceļotāju apmeklējumi    17
2.2.  Ārvalstu ceļotāju izdevumi Latvijā    20
2.3.  Tūrisma nozares attīstības problēmas un kavējošie faktori    23
3.  Ienākošā tūrisma produktu analīze    27
3.1.  Tūrisma piedāvājuma avotu analīze    28
3.1.1.  Internets    28
3.1.2.  Viesnīcas    30
3.1.3.  Tūrisma informācijas centri    33
  Secinājumi un priekšlikumi    36
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    38
Фрагмент работы

Tūrisms ir viena no vadošajām un visstraujāk attīstošajām nozarēm Eiropā un visā pasaulē. Tas tiek uzskatīts par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti. Tūrisms ietekmē ikvienas sabiedrības sociālo, kultūras un ekonomisko dzīvi, savukārt, minētās sfēras ietekmē tūrisma attīstību.
Starptautiskā integrācija, globalizācija un jaunā situācija pasaulē reizē rada gan draudus, gan izaicinājumu un nebijušas iespējas Latvijas tūrisma nozarei. Eiropa ir vispopulārākais ceļojumu galamērķis pasaulē, un Latvija kļūs tā neatņemama daļa. Sākot ar 2000.gadu, Latvijas tūrisma attīstībā ir vērojamas pozitīvas tendences (ārvalstu ceļotāju skaits katru gadu vidēji ir pieaudzis par 10%), bet tomēr tūrisma pakalpojumu bilance joprojām saglabājas negatīva (tūrisma pakalpojumu importa apjoms ir lielāks par tūrisma pakalpojumu eksporta apjomu), un Latvijai pārliecinoši jānosaka sava vieta un jākļūst konkurētspējīgai kopējā Eiropas tūrisma tirgū. [2] Iestāšanās Eiropas Savienībā 2004.gada 1.maijā ir nodrošinājusi vēl nebijušas iespējas Latvijas tūrisma nozarei realizēt jaunas iespējas, bet aktuālajā Latvijas tautsaimniecības lejupslīdes situācijā eksporta palielināšana ir viens no galvenajiem instrumentiem situācijas uzlabošanai.
Tūrisma patēriņa kontekstā tiek izšķirts vietējais un starptautiskais tūrisms. Lai veicinātu valsts eksportspēju, uzsvars ir jāliek uz ārvalstu ceļotāju piesaisti, tomēr ilgspējīgas izaugsmes pamatā ir arī vietējā tūrisma piedāvājuma attīstīšana, kas veicinātu Latvijas tūrisma nozares negatīvās bilances līdzsvara uzlabošanos. Tūrisms ir viena no vadošajām eksporta nozarēm pasaulē. Pasaules ceļojumu un tūrisma padome paredz, ka 2008.gadā ieņēmumi no starptautiskā tūrisma veidos 11% no kopējiem eksporta ieņēmumiem, taču perspektīvā līdz 2018.gadam rādītājam tiek prognozēta negatīva izmaiņu tendence, samazinoties līdz 10,3%. [3]
Tūrisma industrija pasaulē ir notikušas pārmaiņas, jo īsā laika posmā ir mainījusies attieksme pret ceļošanas drošību, attieksme pret tehnoloģiskajiem risinājumiem un cilvēku dzīves veids. Šodienas ceļojumu tirgus ir vairāk orientēts uz budžeta klases ceļojumiem nevis uz luksus klases produktiem. Tas ir radījis labus apstākļus zemo izmaksu aviosabiedrību ekspansijai un e-komercijas attīstībai.
Tūrisma attīstību Latvijā kavējuši daudzi faktori. Būtiskas problēmas ir saistītas ar nepietiekamo tūrisma mārketingu vietējā un ārvalstu tirgū, tūristu vēlmēm, neatbilstošas kvalitātes transporta un tūrisma infrastruktūru un pakalpojumiem.…

Коментарий автора
Atlants