Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.01.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Gregoriskais korālis', 1.
  • Конспект 'Gregoriskais korālis', 2.
Фрагмент работы

Reizēm divbalsībā ieskanējās arī paralēlās tercas un sekstas, kuras tolaik suaca par „maldīgām saskaņām”.

Trīsbalsīgas dziedāšanas tradīcijas attīstās ar 13.gs. Francijā rodas jauns kora dziedājuma žanrs- motete. (Motets veidojies,vienai vai divām garīga dziedājuma balsīm pievienojot jaunu melodiju ar citu –laicīgu tekstu.)

Pēc pāvesta Gregora reformas par galveno katoļu dievkalpojuma formu kļūst mesa.
Katrā mesā ir nemainīgas daļas un mainīgās (kuras mainās atkarībā no baznīcas svētkiem vai mesas konkrētā mērķa.)
Par mesu sauc ciklisku skaņdarbu korim, ērģelēm un dažādiem solistiem un orķestrim.
Mesas nemainīgās daļas ir piecas :
Kyrie eleison (Kungs apžēlojies)
Gloria in excelsis (Gods Dievam augstībā)
Credo (Ticu)
Sanctus (svēts) un Benedictus (Slavēts)
Agnus Dei (Dieva Jērs).


Коментарий автора
Atlants