-
Līdera rakstura īpašību nozīme grupas saliedētībā
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
1.nodaļa. | Speciālās literatūras analīze, tēmas aktualitātes kontekstā | 6 |
2.nodaļa. | Pētījuma paradigmas raksturojums | 33 |
2.1. | Līdera pašvērtējums | 33 |
2.2. | Līdera rakstura īpašību vērtējums grupas dalībnieku skatījumā | 33 |
2.3. | Saliedētība | 34 |
3.nodaļa. | Konkrētie uzdevumi un metodes hipotēzes pārbaudei | 36 |
3.1. | Starppersonu attiecību diagnostikas metode | 36 |
3.2. | Saliedētības pētīšanas metode | 41 |
II. | Praktiskā daļa | 43 |
1. | Eksperimentālās bāzes apraksts | 43 |
2. | Metodiku izvēles pamatojums | 46 |
3. | Pētījuma norises apraksts | 44 |
4. | Rezultātu analīze un interpretācija | 50 |
Secinājumi | 57 | |
Nobeigums | 59 | |
Anotācija | 60 | |
Anotācija svešvalodā | 61 | |
Literatūras saraksts | 62 | |
Pielikumi | 64 |
Jebkurā grupā ir nepieciešams cilvēks, kas to vada. Šis cilvēks var ieņemt attiecīgu amatu, bet tikpat labi viņš var arī nebūt nekādā amatā, tikai līdzās formālajam līderim. Jebkurā gadījumā grupas veiksmīgākai vadīšanai nepieciešams cilvēks ar organizatora spējām. Līdera efektivitāte, neapstrīdami sākas ar līdera spēju un prasmi apzināties savas personīgos mērķus, saprast un adekvāti novērtēt sevi un citus cilvēkus, lietderīgi plānot laiku, racionāli pieņemt optimālus lēmumus, aktīvi rīkoties, spēt sociāli pieņemamā veidā atbrīvoties no stresa. Latvijas organizācijas vadības principus pamazām sāk ietekmēt pasaulē populārās menedžmenta teorijas, kas kā galvenos veiksmīgas organizācijas darbības un attīstības priekšnosacījumus uzsver līdera spēju un prasmi vadīt, iesaistīt, aizraut un motivēt kolektīvu kvalitatīvam un ražīgam darbam. …
Darba teorētiskajā daļā analizēta saliedētības jēdziens un to ietekme uz grupu līderu raksturīpašībām.
