-
Rakstura akcentuācijas
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
Rakstura akcentuācijas teorētiskie aspekti | 6 | |
Rakstura akcentuācijas jēdziena analīze | 6 | |
Rakstura akcentuāciju teorētisko pieeju analīze | 7 | |
Veiktie pātījumi par rakstura akcentuācijām | 9 | |
Metode | 13 | |
Izlase | 13 | |
Metodikas apraksts | 13 | |
Eksperimenta procedūra | 13 | |
Rezultāti | 16 | |
Diskusija | 18 | |
Izmantotā literatūra | 19 |
Mūsdienās aktuāla problēma ir pusaudžu agresīva uzvedība. Nepilngadīgo agresīvā uzvedība izpaužas ģimenē pret vecākiem, brāļiem, māsām, skolās pret vienaudžiem, pedagogiem (Savca, 2018).
Skolēniem individuālās psiholoģiskās īpašības ļoti bieži ietekmē ne tikai mācību procesu un tā rezultātus, mācību materiālu apgūšanu, bet arī zināšanu pārbaudes rezultātus. Dažiem bērniem trauksme stresa situācijās var kļūt tik augsta, ka tā izraisa nervu darbības traucējumus, kas izpaužas tā, ka skolēns nevar veikt visvienkāršākos uzdevumus, ievieš kļūdas vienkāršos uzdevumos. Pastāv neatbilstība starp skolēnu zināšanu un prasmju pārbaudes rezultātiem, kas noved pie neadekvātiem priekšstatiem par skolēna spējām gan skolotājiem, gan pašiem skolēniem. Tas savukārt apgrūtina mācību procesu un rada negatīvus momentus (Khramenko, et.all., 2020).
Rakstura veidošanos ietekmē: vecāki; neapzinātas audzināšanas rezultātā, redzot pieaugušo rīcību; bērna pielāgošanās spējas. Cilvēks pilnībā savu raksturu mainīt nevar, jānotiek kaut kam ārkārtējam, lai citām acīm paskatītos uz sevi un dzīvi. Cilvēks var mainīt savas rakstura iezīmju izpausmes un tās ietekmēt (Klaudio, 1994).…
Darba aktualitāte: studiju priekšmeta “Eksperimentālā psiholoģija” praktikuma ietvaros veikt dažādus eksperimentus, papildināt teorētiskās atziņas, veikt teoriju analīzi saistībā ar veiktajiem eksperimentiem, apkopot un izanalizēt iegūtos rezultātus. Darba mērķis: noteikt individuālās personības rakstura iezīmes Pētījuma jautājums: vai studentam kāda no rakstura vai temperamenta iezīmēm ir uzskatāma par akcentuācijas pazīmi? Metode: izlase - eksperimentā piedalās 1 (viens) Baltijas Starptautiskās Akadēmijas students. Darbā izmantota testa metode, kā arī teorētiskās izpētes metode – zinātniskās literatūras izpēte un analīze. Ir noteikti rakstura akcentuāciju teorētiskie aspekti, analizējot autoru teorētiskās atziņas. Metodika: “Smišeka tests ”, tests satur 10 skalas, kas attiecīgi atbilst desmit izdalītiem Leongarda akcentuētiem personības tipiem. Tests sastāv no 88 jautājumiem. Rezultāti: “Smišeka tests”, lai noteiktu personības akcentuācijas tipu. Atslēgas vārdi: rakstura akcentuācijas, metode. Darba apjoms ir 19 lpp., darbs sastāv no 2 nodaļām, 3 apakšnodaļām, 1 tabulas, 1 garfika, diskusijas un izmantotās literatūras.
