-
Integretā prakse pirmsskolā (2-3 gadus veci bērni)
Pirmdiena 7. janvāris
Tēma : „Baltā ziema”
Mērķis : Pozitīvi emocionālu attieksmju attīstīšana par dabu, tās īpašībām ziemā.
Dominante : Daba
Pakārtotie darbības veidi: runa, tēlotājdarbība
Uzdevumi:
• Attīstīt prasmes vērot laika apstākļus un dabas parādības – sniegs snieg, sniegs kūst.
• Sniegt priekšstatu par sniegu caur sajūtām.
• Vērojumi un eksperimenti ar sniegu..
• Aktivizēt vārdu krājumā ( lietvārdus – sniegs, ledus, sniegpārsla. Darbības vārdus – ņemu sniegu, brienu. Īpašības vārdus - auksts, slidens, slapjš.)
• Vingrināt dziļu ieelpu, palielinot izelpas laiku pūšot sniegu.
• Attīstīt prasmi klausīties, izprast un atbildēt uz jautājumiem par sniegu.
• Ieinteresēt bērnus darboties ar pirkstiņ krāsām, krāsot sniegu
Pirmās dienas analīze
Nodarbība izvērsās ļoti interesanta. Bērni aizrautīgi pētīja sniegu, viņiem patika to pūst. Daži bērni centās sniegu ēst, es viņiem paskaidroju, ka sniedziņš nav tīrs un var sāpēt kakls, jo viņš ir auksts. Pēc ienākšanas grupā bērniem tomēr liels brīnums bija par to, ka rokās sniegs izkusa. Viņiem patika krāsot sniegu. Visi bērni bija gandarīti par paveikto darbu. Domāju, ka izvirzītos uzdevumus esmu realizējusi nodarbībā Pārrunājot ar bērniem notikušo ārā, bērni nosauca sniega īpašības.
…
Integretā prakse 2. nedēļas. Ar pielikumiem.1. nedēļa 7.janvāris – 11. janvāris Bērnu vecums 2 -3 gadi Nedēļas tēma „Ziema” Mērķis (nedēļai) - Emocionālo pārdzīvojumu, interešu veicināšana par ziemas norisēm caur dažādām aktivitātēm. Apakštemati: • „Baltā ziema” • „Sniegpārsliņas” • „Zaķīšu mājiņa” • „Pēdas sniegā” • „Ziemas prieki” 2. nedēļa 14. janvāris – 19. janvāris Bērnu vecums 2 -3 gadi Nedēļas tēma „Ziemas apģērbs” Mērķis (nedēļai) - Bērnu dabiskās ziņkāres, intereses rosināšana par ziemas apģērbu, to nepieciešamību. Apakštemati: • „Cepure” • „Zeķes” • „Vecīša cimdiņš” • „Šalle” • „Lellītes apģērbs” IZvirzīts mērķis katrai dienai un izvirīti uzdevumi katrai dienai. Piem. - Mērķis : Priekšstatu veidošana par cepurēm to nozīmi cilvēka dzīvē. Dominante : Apkārtne Pakārtotie darbības veidi: runa, tēlotājdarbība. Uzdevumi: • Veidot izpratni par ziemas cepuri, tā pielietojumu un nepieciešamību. • Vingrināties nosaukt un grupēt lietas pēc kopējām pazīmēm, lieluma, krāsas. • Vingrināties nosaukt krāsu, izmēru ( liels, mazs). • Aktivizēt vārdu krājumā (lietvārdus – cepure; darbības vārdus – likt galvā, aizsiet, nolikt, nosalis. īpašības vārdus- bieza, plāna) • Vingrināt dialoģisko runu, atbildot uz vienkāršiem jautājumiem. • Ieinteresēt bērnus darboties ar pirkstiņ krāsām, izrotāt ar punktiņiem cepuri. • Vingrināties aizkrāsot laukumu ar otu, nostiprināt krāsu – zila.
