-
Latvijas ārējā tirdzniecība
Starptautiskajai tirdzniecībai vēsturiski vienmēr ir bijusi izšķiroša nozīme ikvienas valsts izaugsmē, attīstībā un uzplaukumā. To lielā mērā var attiecināt arī uz Latviju starpkaru periodā. Latvijas līdzdalība starptautiskajā ekonomikā starpkaru gados izpaudās galvenokārt ārējā tirdzniecībā (preču eksports un imports), tranzīts, starptautiskie pakalpojumi (piem.,),
Latvijas ārējā tirdzniecība (preču eksports un imports), tranzīts, ārzemju kapitāla ieguldījumi Latvijas uzņēmumos un starptautiskie līgumi ar Skandināvijas valstīm starpkaru periodā. kapitāla plūsmas (valsts ārējie aizņēmumi, ārzemju kapitāla ieguldījumi Latvijas uzņēmumos un ārzemju kapitāls kredītu veidā), starptautiskie tirdzniecības līgumi, kuģniecība, tūrisms u.c.
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības politika
Tā pamatā vērsta uz uzņēmējdarbības aktivitātes un iniciatīvas palielināšanu, kā arī Mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) konkurētspējas celšanu, gan ES dalībvalstīs, gan vairumā citu attīstīto valstu tiek uzskatīta par neatņemamu ekonomiskās un sociālās politikas sastāvdaļu.
Spēcīga un teritoriāli līdzsvarota MVU sektora attīstība valstī nodrošina to, ka ražošanas aktivitāšu pieaugums neveido ekonomiskās un sociālās disproporcijas, kā arī vides degradāciju, proti, attīstībā tiek ievērots līdzsvarotas un ilgtspējīgas izaugsmes princips.
Līdz ar to MVU attīstības sekmēšana atbilst Latvijas ilgtermiņa ekonomiskā stratēģijā definētajām valsts ekonomiskās politikas prioritātēm:
ekonomikas funkcionēšanai labvēlīgu nosacījumu veidošana;
efektīvas un konkurētspējīgas nozaru struktūras izveidošanas stimulēšana;
sociāli ekonomisko disproporciju un risku mazināšana.
Ārējā tirdzniecība
Latvija īsteno liberālu ārējās tirdzniecības politiku. Ārējās tirdzniecības liberalizācija vispasaules globalizācijas apstākļos ir saistīta ar Latvijas ekonomiskajām interesēm – integrāciju Eiropas Savienībā (ES) un saistību izpildi Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO).
Ekonomikas ministrijā par ārējās tirdzniecības jautājumiem atbild Ārējo ekonomisko attiecību un tirdzniecības politikas departaments. Tā galvenie uzdevumi ir Latvijas Republikas interesēšu pārstāvība ārējās tirdzniecības politikas jomā ES, PTO, kā arī citās starptautiskās institūcijās un organizācijās, eksporta veicināšana, kā arī savas kompetences ietvaros iekšējā tirgus aizsardzības politikas īstenošana un ārējo ekonomisko sakaru veicināšana.…
areja tirdznieciba