Автор:
Оценка:
Опубликованно: 23.11.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Образец документа 'Didaktika', 1.
  • Образец документа 'Didaktika', 2.
  • Образец документа 'Didaktika', 3.
  • Образец документа 'Didaktika', 4.
  • Образец документа 'Didaktika', 5.
  • Образец документа 'Didaktika', 6.
Фрагмент работы

Uzdevums
Sameklēt didaktikas pamatkategoriju definīcijas pedagoģijas terminu skaidrojošajā vārdnīcā vai didaktikas programmā norādītajā literatūrā.
Mācību process - parastajā izpratnē – mērķtiecīgi organizētas mācīšanas un mācīšanās tiešā norise kā pedagoģiskā procesa sastāvdaļa, kurā ciešā skolotāja un skolēna (skolēnu) mijiedarbībā tiek apgūta jauna informācija, papildinot zināšanas, tiek attīstītas jaunas prasmes un iemaņas. Tas ir izziņas, saskarsmes un personības attīstības process. Mācību process var risināties arī ārpus pedagoģiskā procesa ietvariem, ja izglītība tiek apgūta patstāvīgi, bez skolotāja klātbūtnes – pašmācības ceļā.

Didaktiskie principi - mācību teorijas vispārīga likumsakarība un pamatprasība. Didaktikas principi nosaka, kā īstenojamas vispārīgās mācību likumības skolēnu izglītības mērķu sasniegšanai, un tie jāievēro visā mācību sistēmā, gan nosakot izglītības mērķus un rezultātus, gan arī veidojot mācību saturu un tā īstenošanas metodiku.

Izglītības saturs - sistematizēts, personībai, sabiedrībai un laikmeta prasībām atbilstošs cilvēces sociāli ekonomiskās un tehnoloģiskās pieredzes apkopojums, kas konkretizēts izglītības vajadzībām. Izglītības saturu nosaka izglītības mērķis, uzdevumi un to konkretizācija attiecīgajā veidā un pakāpē. Izglītības satura apguves procesā skolēns pārmanto lietu sociālās nozīmes, darbību pamatveidus, cilvēku tikumiskās uzvedības, saskarsmes pamatformas u.c. kvalitātes.…

Коментарий автора
Atlants