Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Ievads | 3 |
2. | Vispārējs iekšdedzes dzinēju darbības princips | 4 |
3. | Divtaktu iekšdedzes dzinēju raksturojums un darbības principi | 6 |
4. | Pasākumu un darbību kopums, kas tika veikts, lai palielinātu motora jaudu | 7 |
4.1. | Darba tilpuma palielināšana | 7 |
4.2. | Jauna virzuļa izvirpošana | 7 |
4.3. | Cilindra lūku pārvīlēšana | 8 |
4.4. | Virzuļa galvas pārvīlēšana | 9 |
4.5. | Kompresijas pakāpes palielināšana | 9 |
4.6. | Degkameras pulēšana | 10 |
4.7. | Kloķvārpstas balansēšana | 10 |
4.8. | Ieplūdes vārsts | 11 |
4.9. | Detaļu piedelde | 11 |
5. | Secinājumi | 12 |
6. | Izmantotā literatūra | 13 |
7. | Anotācija | 15 |
8. | Pielikums | 16 |
Iekšdedzes dzinējs ir dzinējs, kurā degviela sadeg šaurā telpā, tā sauktajā sadegšanas kamerā. Šī eksotermiskā reakcija, kurā degviela ar oksidētāju rada gāzes ar augstu temperatūru un spiedienu, kā rezultātā tā izplešas. Iekšdedzes dzinēju galvenā pazīme ir tā lietderīgais darbs, kur gāzēm izplešoties tiek radīta tieša kustība, piemēram, tieši darbojoties uz cilindru, rotoru vai pat darbinot visu motoru.
Termins iekšdedzes dzinējs gandrīz vienmēr tiek attiecināts runājot par virzuļdzinējiem un rotordzinējiem, kā arī cita veida dzinējiem, kuros tiek izmantots sadegšanas process. Tomēr, šāda tipa dzinējus izmanto arī aviācijā, pārsvarā raķetēs un daudzās gāzes turbīnās.…
Darbā aprakstīts divtaktu iekšdedzes dzinēju darbības principi. Kā arī veikts un aprakstīts pētījums ar vienu divtaktu dzinēju, kurš ticis uzlabots un pēc tam salīdzināts ar standarta tāda paša tipa dzinēju.
