-
Gaismas/krāsu mūzika un tās izpausmes 21.gadsimtā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
Gaismas/krāsu mūzika un tās izpausme 21.gadsimtā! | 4 | |
SECINĀJUMI | 7 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 8 |
Domājot par akcentiem, obligāti jāaplūko gaismas, gaismu spēles uzvedumā kā zīmīgs akcents, paņēmiens un vēstījumu veidojošs elements. Uzstādījumu piesaka jau uzsvērti lielais lampu kā skatuves objektu skaits. Sākotnēji spēles laukums ir tumsā. Uzveduma gaitā iedegas un nodziest lampas, brīžiem iede gtas ir visas, brīžiem – tikai atsevišķas no tām. Brīžos, kad gaismas izdziest, mūziķi pārvietojas, samainās ar sēdvietām. Lampu iedegšanās un izdzišana arī rada savdabīgu, brīžiem haotisku, brīžiem – mazāk vai vairāk sinhronizētu ritmu. Lampas ir saslēgtas vienotā tīklā, un tāpēc ar tām iespējams manipulēt, saskaņojot gaismas ieslēgšanos/nodzišanu ar izrādes ritmu, mūzikas tempu utt.
Cik liela nozīmē dažkārt ir tieši gaismas un mūzikas ietekmei! Dažkārt jābūt pārdomātam ikkatram izrādes sīkumam, lai zinātu, ka skatītājiem, un pašiem, ka piedalās izrāde patiks. Cik mazs solis ir no tā, ko apvieno mūzika ar krāsām, gaismu.
SECINĀJUMI
21.gadsimta kultūra un māksla ir attīstījusies līdz tādam līmenim, ka mēs nevarētu iedomāties, kādu interesantu pasākumu vai izrādi bez mūzikas un gaismu sintēzes. Manuprāt, tieši gaismas/krāsas mūzikas nozīme 21.gs. ir ļoti liela loma, jo, ja ir tāda veida pasākums, nav zināms, kāds būs rezultāts, kāds būs pasākuma mērķis. Mākslai un mūzikai ir ļoti liela mijiedarbība. Tas ir kā mūzikas un mākslas kopīgais ceļojums pa kautko jaunu, reizē ievērojamu un interesantu. Izpētot koncertu, izrādi un mākslinieci, nonācu pie tā, ka mākslinieki domā aizvien kādas jaunas idejas, lai aizrautu publiku, klausītājus. Un es domāju, ka tas ir izdevies, jo 21.gs.gaismas/krāsu mūzikas izpausme ieņem nozīmīgu vietu mūsu kultūrā, pasākumos un mākslas pasaulē.
…
Viens no mākslas darbu blakus uzdevumiem ir reprezentēt sabiedrības tendences un vispārējo noskaņu. Pētot, kā tiek atainota pasaule mūzikas video animācijā, iespējams rast priekšstatu par kultūras ievirzēm un cilvēka uzskatiem kā par pasauli, tā arī par sevi un savu identitāti vidē. Tēlu uzbūvē izmantotās formas, krāsas un līnijas veido kompozīciju ar attiecīgu noskaņu, tā pastarpināti norādot uz noskaņu sabiedrībā attiecīgajā kultūrā. Šāda veida empīriskas zināšanas ļauj spriest par attiecīgo reģionu kultūru, kā arī par indivīda (arī personiskās) identitātes vietu šajā kultūrā.
