-
Pieaugušie kā bērnu sociālo prasmju sekmētāji pirmsskolas vecumā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Sociālo prasmju būtība un to saturs | 7 |
2. | Bērna kritiskie attīstības posmi – jaunveidojumi pieaugušā un bērna savstarpējās attiecībās | 12 |
2.1. | Pirmā dzīves gada jaunveidojums – bērna psihiskās kopības ar pieaugušo sākotnējā apzināšanās | 12 |
2.2 | Neatkarības izpausmju dažādība vecumposmā 2-3 gadi | 17 |
2.3. | Krīze 6-7 gadi – bērna sociālā „Es” raksturotāja | 22 |
3. | Pieaugušie – bērna sociālo prasmju sekmētāji | 26 |
4. | Bērnu sociālo prasmju izpausmes pirmsskolas izglītības iestādē | 32 |
4.1. | Dažādu pedagoģisko situāciju analīze problēmas skatījumā | 32 |
4.2. | Pieaugušo pieeja uzvedības regulēšanā krīzes periodos | 38 |
Secinājumi | 45 | |
Izmantotā literatūra | 47 |
Bērnu dzīvē arvien lielāku un būtiskāku nozīmi iegūst sociālo prasmju apguve. Tā kā mēs dzīvojam multikulturālā vidē, bērniem ļoti svarīga ir prasme dzīvot kolektīvā, sadzīvot. Mazs bērns vēl neprot regulēt savas vēlēšanās un saskaņot savas un visas grupas intereses. Mājās viņam pieder viss vienam pašam, bet pirmsskolas izglītības iestādē jādalās ar citiem bērniem. Iestājas krīzes periods. Ja bērns to nevar pārvarēt, viņš kļūst agresīvs, nervozs. Izmainās bērna uzvedība. To nosaka ne vien ģimenes vide, pieaugušie, bet bieži vien psiholoģiskās vecumposma īpatnības.. Pieaugušie bieži nesaprot, kas ar bērnu notiek, un nespēj reaģēt uz viņa vajadzībām, nespēj pārkārtot vidi un savu uzvedību atbilstoši bērna izaugsmei. Tādēļ veidojas konflikti, kuri traucē, bremzē bērna attīstību, un zūd sapratne starp vecākiem un bērnu.
Sadarbība – tā ir liela māksla. Tā ietver sevī iespēju būt kopā ar citiem cilvēkiem katru dienu, piekāpšanos un dalīšanos ar citiem, konkurenci, kompromisu, citu iepriecināšanu.
Pat mums, pieaugušajiem, tas ne vienmēr izdodas. Taču mēs to varam apslēpt, neizrādīt, bērns to nemāk, viņš ir tiešs un atklāts. …
Kursa darbs!
