-
Gulbenes novada pašvaldības policijas izveides un darbības tiesiskais pamats
Lietā nav strīda par to, ka tikai ar novada domes deputātu lēmumu ir nosakāms atalgojums domes priekšsēdētājam un viņa vietniekam – tas ir noteikts ar likumu, uz ko atbildētājs atsaucas savā paskaidrojumā - „Par pašvaldībām” 21.panta 1.daļas 13.punkts. Turklāt to nosaka arī Gulbenes novada domes „Gulbenes novada domes, domes administrācijas, iestāžu un to struktūrvienību amatpersonu un darbinieku atlīdzības nolikums”.
No atbildētājas paskaidrojuma izriet, ka viņa atzīst šo rīkojumu neveiksmīgo formulējumu, lietojot vārdu „noteikt”, lai gan faktiski rīkojums nosaka šo amatpersonu amatalgu aprēķināšanas kārtību.
Vienlaicīgi no lietā iesniegtajiem pierādījumiem redzams, ka prasītāja arī 2013.gadā un 2014.gadā formulējusi rīkojumus par mēnešalgas noteikšanu domes priekšsēdētājam un viņa vietniekam, lietojot gan vārdu „noteikt”, gan ”uzdot aprēķināt”, par ko nav sodīta un tiesas sēdē netika iegūta informācija, ka prasītājai par to būtu aizrādīts; rīkojumi nav arī laboti.
Tiesa atzīst, ka šajā gadījumā būtiski ir tas, ka prasītāja izdeva šos rīkojumus pilnībā atbilstoši tajā brīdī spēkā esošajam Gulbenes novada domes normatīvajam aktam 2011.gada 29.decembra Noteikumiem Nr.9 „Gulbenes novada domes, domes administrācijas, iestāžu un to struktūrvienību amatpersonu un darbinieku atlīdzības nolikums”, piemērojot tieši tos koeficientus, kas bija noteikti ar domes lēmumu un bija spēkā rīkojumu pieņemšanas brīdī.
Ar prasītājas darbībām nav nodarīts materiāls kaitējums pašvaldībai. Minēto iemeslu dēļ tiesa uzskata, ka prasītājai piemērotais sods ir nesamērīgs.
Saskaņā ar Civilprocesa likuma 41.pantu pusei, kuras labā taisīts spriedums, tiesa piespriež no otras puses visus tās samaksātos tiesas izdevumus. Civilprocesa likuma 44.panta 1.daļas 1. „d” punkts nosaka, ka atlīdzināmi izdevumi advokāta atlīdzības samaksai prasībās, kam nav mantisks raksturs, to faktiskajā apmērā.
…
Profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Tiesību zinātne” mācību procesā ir paredzēta profesionālā prakse valsts un pašvaldību institūcijās. Šīs prakses mērķis ir tiesību zinātņu teorētisko zināšanu nostiprināšana, tiesību normu praktiskās piemērošanas apgūšana, iepazīšanās ar valsts un pašvaldību institūciju darbu, kā arī praktiskās pieredzes iegūšana valsts un pašvaldību iestāžu darbības sfērā. Autora prakses vieta bija Gulbenes novada dome, kur atsevišķi tika norīkots tās struktūrvienībā - Gulbenes novada pašvaldības policijā, kur tika izieta prakse Gulbenes novada pašvaldības policijas priekšnieka pienākumu izpildītāja amatā. Tā kā autora tiešie darba pienākumi ir saistīti tieši ar darbu šajā jomā, tad normatīvo aktu bāze, uz kuru balstās priekšnieka pienākumu izpildītāja darbs, bija zināms un prakses laikā vairāk uzmanības tika veltīts priekšnieka pienākumu izpildītāja darbības padziļinātai izpētei un to pielietošanai praksē. Praksē autors atradās no 2015.gada 23.jūlija līdz 2015.gada 25.septembrim.
