-
Patstāvīgais darbs vizuālās mākslas mācību saturā un metodikā no 1.-4.klasei
Metodisko materiālu anotācijas
1. Mārtiņa Dž. Rokasgrāmata zīmēšanā un gleznošanā. R.: Zvaigzne ABC 1995. 89 Ipp.
Šajā grāmatā ir parādīti dažādi veidi kā gleznot un zīmēt - ar akvareļkrāsām, guašu, flomāsteriem un zīmuļiem. Grāmatā ir parādīts, kā izvēlēties krāsas, otas, zīmuļus, krītiņus un pasteļus. Vienkāršiem piemēriem parādīts, kā krāsas jaukt, lai iegūtu citu .krāsu, kā ēnot, tonēt lapu. Šajā grāmatā aprakstīts par zīmējuma kompozīciju, kā strādāt ar vasku, kā uzzīmēt cilvēku, lai viņš būtu proporcionāli pareizi attēlots un kā zīmēt cilvēka seju, viņa izteiksmes. Saprotami parādīts, kā uzzīmēt dzīvnieku kustībā un dažādi paņēmieni kā zīmēt to kažoku. Aprakstīts un parādīts ar piemēriem kā zīmēt perspektīvā. Perspektīvas likumi, ļoti svarīgi arī ainavu glezniecībā, ar piemēriem parādīts, kā zīmēt debesis, ūdeni, aprakstīta un parādīta ar piemēriem interesanta metode kā strādāt ar sūkli, pirkstiem, lupatiņām, veidojot kolāžas, dažādus nospiedumus. Grāmatas beigās pieejama skaidrojošā vārdnīca un alfabētiskais rādītājs.…
Darbā iekļauts:Metodisko materiālu anotācijas. Ģederts Eliass (1887 -1975) Johans Rotenhammers (1564-1625, Vācija) Mākslas valoda Stundas konspekts. Laiks: 1 mācību stunda ( praktiskais darbs 30.min.) Vieta: Klases telpa Klase: 2. klase Stundas tēma : Mans ķermenis Mērķis: Sekmēt vizuālās mākslas uztveri, pilnveidojot prasmi zīmēt cilvēka figūru. Uzdevumi: 1. sniegt priekšstatu par cilvēku kustībām un proporcijām. 2. vingrināt zināšanas par vizuālās izteiksmes līdzekli – siluets. 3. Turpināt attīstīt pirkstu muskulatūru, strādājot ar plastilīnu. 4. Veicināt prasmi novērtēt savu un cita darbu. Mācību saturs: Cilvēka figūras zīmējums ar eļļas krītiņiem pēc tiešā vērojuma no dažādiem skata punktiem. Kā uzskates līdzeklis tiek izmantots pašdarināts plastilīna cilvēciņš. Materiāli: Plastilīns, A4 zīmēšanas lapa, eļļas krītiņi. Vērtēšanas kritēriji: 1. Cilvēka figūras proporciju un formu ievērošana. 2. attieksme pret doto uzdevumu. 3. Prasme novērtēt savu un cita darbu.
