-
Pētniecības metodes
Nozīmīgumu tirgus pētniecības atbalstīšanā (novērtēšanā) apstiprina IPR/CDF pētījums, kas veica šādu uzdevumu, apkopoja attiecīgos aspektus pašreizējās komunikācijas praksē. Svarīga tēma šajā diskusijā bija izglītībai, lai nodrošinātu objektivitāti, spēju skaidrot notikumus ar PR, nevis cita veida darbību, lai pētniecības rezultāti ir skaidri izolējami:
Tirgus pētniecībā var noderēt atkārtojuma pamats (vismaz reizi gadā, lai izsekotu SA kampaņas ieyekmi, lai izvairītos no reklāmas un citiem komunikācijas efektiem).
Pasākumu sasniedzamība un mērķa auditoriju sasniedzamības biežums, SA programmas novērtējums izmantojot multivides.
Izmantot tirgus pētījumus, lai noteiktu izmaiņas, spontāni un pamudinājumu – rēķinoties ar īpašām SA aktivitātēm (jāuzmanās, lai nodrošinātu, ka rezultātus var izskaidrot ar SA, nevis kādu citu komunikācijas pasākumu, piemēram, reklāmu un tiešo mārketingu).
Atsaucoties uz konkrētām SA aktivitātēm, pasākumiem, un, lai noskaidrotu sev vajadzīgo informāciju, izmanto telefoniskās palīdzības dienestu ar numuru vai adresi, lai novērtētu ietekmi uz audioriju u.c. datus.
Izmantot tirgus avotu mix modelēšanu, lai izvērtētu un salīdzinātu produktu pārdošanu, kas ir saistīts ar SA.…
Pētniecība un stratēgiskā perspektīve ir cieši sasitītas lietas, daudziem tekstiem, kas pretendē uz nosaukumu „stratēģiskās sabiedriskās attiecības” ir cieša saistība ar ievērojami izstrādātiem pētījumiem un precīzi izvēlētām pētniecības metodēm. Kāpēc tas tā? Domāšanu, kas slēpjas aiz sabiedriskajām attiecībām var iedalīt tā: 1) Analizēt problēmu; 2) Noteikt mērķus; 3) Izveidot radošo tēmu; 4) Noteikt mērķauditoriju; 5) Organizācijas pozicionēšana; 6)Rezultātu novērtēšana.