Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Inovācija | 4 |
2. | Inovatīvais process | 5 |
3. | Inovāciju efektivitātes novērtēšana | 7 |
4. | Inovāciju izdevumu sastāvs un struktūra | 7 |
5. | Inovāciju izdevumu vadīšanas | 8 |
6. | Inovāciju izmaksu faktori | 9 |
7. | Cenu veidošanas politika | 10 |
8. | Kvalitātes izmaksas | 11 |
Secinājumi | 15 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 16 |
1. Inovācija
Inovācijas un ekonomiskās izaugsme ir saistītas arī no uzņēmējdarbības viedokļa:
inovācijas ir galvenais ekonomikskās izaugsmes nosacījums,
konkurence ir galvenais inovāciju avots,
starptautiskā tirdzniecība ir galvenais konkurences avots,
cilvēkkapitāls un pētniecības attīstība ir inovāciju rašanās galvenais priekšnoteikums.
Inovācijas pēc to dabas iedalāmas:
produktu inovācijās (priekšmetu savstarpēja mijiedarbība),
procesu inovācijās (cilvēku mijiedarbība ar priekšmetiem),
procedūru inovācijās (cilvēku savstarpējā mijiedarbība).
Pēc radīto izmaiņu nozīmīguma inovācijas var iedalīt 3 klasēs:
1)Nēpārtrauktās, plūstošās, ilgstošās inovācijas – kas rada relatīvi nelielus uzlabojumus. Šādas inovācijas izpaužas kā esošo produktu izmainīšana, uzlabošana (piem. jaunizstrādātas,veselīgākas zobu pastas veco vietā, uzlabojumi automobiļu konstrukcijā:jauna veida riepas, modernāks dizains).…
Vārds ,,inovācijas,,(innovation) ir cēlies no vārda,,novācijas,,(novation), kas nozīmē-jauninājumi,jaunievedumi.Savukārt INOVĀCIJAS (innovation) no angļu valodas tulko kā jaunievedums, jauninājums, novatorisms, izgudrojums. Inovāciju jēdziens ietver trīs nozīmes:inovācijas kā instruments,inovācijas kā process jeb darbība, inovācijas kā galarezultāts (jauna prece, jauns pakalpojums, jauni tirgi, izmaiņas sabiedriskā dzīvē u.c.) Inovācijas ir plaša diapazona ,,jaunas kombinācijas,,: • jaunu produktu radīšana un ieviešana; • jaunu metožu radīšana un ieviešana; • jaunu tirgu atklāšana, apguve un pakļaušana; • jaunu izejmateriālu un pusfabrikātu avotu atklāšana un adaptēšana, • jaunu organizāciju radīšana jaunās industrijās. Inovācija ir notikusi, kad jauns vai būtiski uzlabots produkts (prece vai pakalpojums) ir ievadīts tirgū vai arī, kad jauns vai būtiski uzlabots tehnoloģisks process ir ieviests uzņēmumā. Inovācijai ir jābūt jaunumam uzņēmumā, taču uzņēmums var nebūt pirmais, kas ievieš attiecīgo produktu vai procesu. Nav svarīgi, kurā uzņēmumā inovācija ir radīta. Šāda izpratne vieno divas pasaules – tehnisko un uzņēmējdarbības pasauli Balstoties uz izgudrojumiem un tehnoloģijām ar inovāciju palīdzību notika izmaiņas uzņēmējdarbībā. Mūsdienās uzņēmējdarbības produktivitāte ir jābalsta uz inovācijām arī sociālajā sfērā un ekonomikā kopumā. Referātā ir aplūkota inovācija, tās izdevumi, izmaksas un to vadīšana.
