-
Skolēnu savstarpējo konfliktu risināšanas iespējas jaunākajā skolas vecumā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Starppersonu konfliktu būtība un veidi | 5 |
1.1. | Saskarsmes būtība | 5 |
1.2. | Konfliktu veidi | 6 |
2. | Jaunākā skolas vecuma bērnu starppersonu konfliktu risināšanas pedagoģiskie un psiholoģiskie aspekti | 10 |
2.1. | Saskarsmes process jaunākajā skolas vecumā | 10 |
2.2. | Jaunākā skolas vecuma bērnu savstarpējo konfliktu risināšanas veidi un metodes | 11 |
Secinājumi | 20 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 21 |
Secinājumi
1. Konflikts ir sadursme starp dažādiem viedokļiem, uzskatiem un ka tā ir neizbēgama sazināšanās forma Pastāv divu veidu konflikti- iekšējie un ārējie. Ārējie konflikti iedalās starppersonu konfliktā un starpgrupu konfliktā.
2. Jaunākajā skolas vecumā noturīgas draudzības jūtas vēl nav izveidojušās, draudzība ir īslaicīga. Skolotājam aktīvi jāiesaistās bērnu kolektīva veidošanā, bērniem sniedzot gan patstāvību lēmumu pieņemšanā, gan pašam vēl saglabājot kontroli pār notiekošo klasē, to neatstājot stihiskai pašplūsmai. Notiek pašvērtējuma veidošanās, kuru pozitīvāk var ietekmēt saskarsmes prasmju pārvaldīšana. Pozitīvu ietekmi uz pašvērtējumu atstāj bērnu sadarbība grupās.
3. Pastāv daudz dažādu konflikta risināšanas stratēģiju un metožu. Bērniem pakāpeniski jāmāca tās lietot un izvēlēties atbilstoši situācijai.
4. Konfliktu risināšanā grūtākais un svarīgākais aspekts ir saruna - dialogs, kura uzdevums ir veicināt konflikta atrisināšanu. Jaunākā skolas vecuma bērnu efektīvākā starppersonu konfliktu risināšanas metode ir savstarpējā sadarbība. Katram vecumposmam ir savas īpatnības, kuras nedrīkst neņemt vērā izvēloties piemērotāko konflikta risināšanas metodi.
…
Pētījuma objekts- saskarsme jaunākajā skolas vecumā. Pētījuma priekšmets- jaunākā skolas vecuma skolēnu savstarpējo konfliktu risināšanas iespējas Pētījuma jautājumi - Kāda ir konfliktu saistība ar saskarsmi? Kas raksturīgs saskarsmei jaunākā skolas vecuma bērniem? Kādas konfliktu risināšanas stratēģijas un metodes pastāv? Pētījuma mērķis- izzināt jaunākā skolas vecuma bērnu starppersonu konfliktu risināšanas pedagoģiskos un psiholoģiskos aspektus. Pētījuma uzdevumi- 1. Noskaidrot un raksturot starppersonu konfliktu būtību un veidus. 2. Raksturot jaunākā skolas vecuma bērnu saskarsmes procesu. 3. Noskaidrot un raksturot jaunākā skolas vecuma bērnu starppersonu konfliktu risināšanas pedagoģiskos aspektus. Pētīšanas metode- literatūras analīze.
