-
Laika dimensijas uztvere un ritma izjūtas veidošanās mūzikas nodarbībās pirmsskolas vecumā
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 5 | |
1. | TEORĒTISKĀ DARBA DAĻA | 8 |
1.1. | Pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības īpatnības | 8 |
1.2. | Bērna fizioloģisko procesu ritmiska attīstība | 12 |
1.3. | Ritmiskums dabā | 16 |
1.4. | Mūzikas uztveres specifika pirmsskolas vecumā | 20 |
1.5. | Pirkstu rotaļas un skaitāmpanti | 28 |
1.6. | Muzikāli ritmiskās kustības | 32 |
1.7. | Ritma un mūzikas instrumentu izmantošanas iespējas | 37 |
1.8. | Mūzikas klausīšanās | 43 |
2. | PRAKTISKĀ DARBA DAĻA | 49 |
2.1. | Pētniecisko metožu apraksts | 49 |
2.3. | Zīmēšana – paņēmiens pamatritma uztveres nostiprināšanai | 53 |
SECINĀJUMI, NOBEIGUMS | 60 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 61 |
Pētījuma hipotēze: Ritma izjūta pirmsskolas vecumā sekmīgi pilnveidojas tad, ja
ir izprasti ritmi dabā, laikā un cilvēka attīstībā;
praktiskajās nodarbībās ir pielietotas dažādas metodes un paņēmieni atbilstoši bērnu interesēm un vecumposmu īpatnībām;
Pētījuma uzdevumi:
pētīt un analizēt psiholoģisko un pedagoģiski metodisko literatūru;
praktiski pārbaudīt izstrādāto metožu un paņēmienu efektivitāti;
analizēt iegūtos rezultātus.
Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiski pētnieciskās daļas.
Darba teorētiskajā daļā analizēju bērnu psihisko un fizioloģisko attīstību, dabas un laika izpratnes nozīmi ritma izjūtas veidošanā, kā arī dažādu metožu un paņēmienu pielietošanu muzikālās audzināšanas nodarbībās.
Darba praktiskajā daļā – mūzikas uztveres un ritma izjūtas izpēte pirmsskolas vecākās un sagatavošanas grupas bērniem. Pētījuma rezultāti attēloti diagrammās.…
Kvalifikācijas darbs pedagoģijā. – DPU Mācību centrs “Jelgava”2000. 62lpp.,5 zīmējumi, 6 tabulas, 3 diagrammas, bibliogrāfijā 32 nosaukumi 2 valodās. Pielikumā 33 lpp.Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiski pētnieciskās daļas.
