Автор:
Оценка:
Опубликованно: 29.09.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 1.
  • Конспект 'Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 2.
  • Конспект 'Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 3.
  • Конспект 'Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 4.
  • Конспект 'Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 5.
  • Конспект 'Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 6.
  • Конспект 'Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences tirgū', 7.
Фрагмент работы

Pilnīgā konkurence ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnībā pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai.

Tā ir iespējama, ja:
Neatkarīgi viens no otra tirgū darbojas daudz pircēju un pārdevēju;
Pārdevēji tirgū piedāvā identisku produkciju;
Pircēji ir labi informēti par piedāvātajā precēm un pakalpojumiem tirgū;
Pārdevēji var viegli iekļūt tirgū un izkļūt no tā.

Augstu konkurences pakāpi tirgū nodrošina tas, ka tajā darbojas neatkarīgi viens no otra daudz pircēju un pārdevēju. Atsevišķa ražotāja un patērētāja tirgus daļa ir tik niecīga, ka viņiem nav tāda spēka, lai kontrolētu piedāvāto un pieprasīto preces daudzumu tirgū un tās cenu. Produkta ražošanas apjoms, tā cena veidojas piedāvājuma un pieprasījuma tirgus spēku ietekmē. Preces un pakalpojumi tiek pārdoti tikai par tirgus līdzsvara cenu.

Tirgū pastāvīgi darbojas liels skaits relatīvi mazu uzņēmumu. Tie ražo un pārdod viendabīgus vai ļoti līdzīgu produktus, kuri ir tik līdzīgi, ka tos grūti atšķirt vienu no otra. Apstākļos, kad visi pārdevēji piedāvā vienveidīgu produktu par vienādu cenu, iegūst pircējs, jo viņam ir dotas lielākas iespējas izvēlēties pārdevēju un preci un iegādāties sev nepieciešamo. Vienas vai otras preces izvēle dod pārdevējam par tās ražošanu turpmāk.…

Коментарий автора
Atlants