Автор:
Оценка:
Опубликованно: 08.04.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Komenska devums', 1.
  • Конспект 'Komenska devums', 2.
  • Конспект 'Komenska devums', 3.
  • Конспект 'Komenska devums', 4.
  • Конспект 'Komenska devums', 5.
  • Конспект 'Komenska devums', 6.
  • Конспект 'Komenska devums', 7.
  • Конспект 'Komenska devums', 8.
  • Конспект 'Komenska devums', 9.
  • Конспект 'Komenska devums', 10.
  • Конспект 'Komenska devums', 11.
  • Конспект 'Komenska devums', 12.
  • Конспект 'Komenska devums', 13.
Фрагмент работы

3. Mācību individualizācijas īstenošana
Mācību individualizācija ir dažādu ceļu meklēšana, lai nonāktu pie vienota izglītības rezultāta, bet mācību diferenciācija būtība ir atšķirību rezultātu sasniegšanā.
Tātad – individualizācijas uzdevums ir veidot tādu mācību organizācijas sistēmu, kas mācīšanas un mācīšanās procesa norisi pielāgotu audzēkņu individuālajām īpatnībām, veicinot viņu virzīšanos uz priekšu mācību programmas ietvaros.

Dažas pamatnostādnes:
mācību individualizācijas priekšnosacījums- audzēkņu izpēte;
individuālo īpatnību ievērošana ir attiecināma uz visiem skolēniem ( nevis tikai mācībās atpalikušajiem vai spējīgākajiem), jo katram ir jāstrādā savu iespēju robežās, šīs iespējas pastāvīgi kāpinot;
šis didaktiskais princips īstenojams visos mācību procesa posmos (stundas posmos);
tam ir nevis epizodisks, bet ilgstošs, mērķtiecīgs un sistemātisks raksturs;
individualizēts darbs ar skolēniem iekļaujas kopējā stundas gaitā.

Mācību individualizācija īstenojama:
mācību saturā (grūtības pakāpe, uzdevumu apjoms un raksturs);
mācību metožu izmantošanā (produktīvās un reproduktīvās);
pedagoģiskās palīdzības un darba tempā;
mācību organizācijas formu aspektā.

Grūtības:
veikt vispusīgu skolēnu izpēti;
nodrošināt mācību individualizācijai nepieciešamos materiālus;
klašu lielais piepildījums;
novērtēt skolēnu mācību rezultātus.

Galvenās skolēnu individuālās īpatnības, kas jāizzina sekmīgas individualizācijas risināšanai:
veselības stāvokļa īpatnības;
mācību motīvu individuālās īpatnības;
izziņas darbības īpatnības (uztvere, atmiņa, iztēle, domāšana…);
mācīšanās prasmes;
personības individuālās īpatnības (temperaments, griba, smadzeņu puslodes darbības dominante, intereses…);
konkrētā mācību materiāla zināšanas, prasmes un iemaņas,
skolēna pašsajūta skolā un klases kolektīvā.

Коментарий автора
Atlants