Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | ||
1. | Eksports un tā nozīme valsts ekonomikā | |
1.1. | Eksporta nozīme Latvijas tautsaimniecības attīstībā | |
1.2. | Mazo un mikrouzņēmumu īpatsvars un eksportspēja Latvijas tautsaimniecībā | |
2. | Atbalsta programmas Latvijā | |
2.1. | Eksporta tiešais atbalsts | |
2.2. | Eksporta finanšu atbalsts | |
2.3. | Eksporta līgumtiesiskais atbalsts | |
3. | Eksporta novērtējums un tā attīstības kavējošie faktori | |
4. | Latvijas mazo un mikrouzņēmumu eksporta attīstības veiksmes stāsti | |
Secinājumi | ||
Priekšlikumi |
Secinājumi
1. Attīstīta un efektīva preču ārvalstu tirdzniecība ir viens no galvenajiem valsts
ekonomiskās attīstības priekšnoteikumiem, ar kuru iespējams pārvarēt un pielāgoties
mainīgās uzņēmējdarbības vides izaicinājumiem.
2. Valsts izstrādā atbalsta programmas mazajiem un mikrouzņēmumiem, lai veicinātu to eksporta un attiecīgi arī uzņēmējdarbības attīstību, palīdzētu apgūt jaunus tirgus un pielāgoties to prasībām.
3. Latvijas ekonomikas stabilitātes un ilgtspējas veicināšanai nepieciešams palielināt eksportspējīgu nozaru īpatsvaru, lai samazinātu ārējās tirdzniecības negatīvo bilanci un uzlabotu makroekonomisko situāciju valstī.
4. Eksportspējīgu uzņēmumu attīstība un valsts ārējās tirdzniecības paplašināšanās ir viens no valsts iedzīvotāju labklājības veicināšanas un tautsaimniecības attīstības
instrumentiem.
5. Latvijas tirgū dominējošais stāvoklis ir maziem un mikrouzņēmumiem, jo tie aizņem vairāk kā 98% no kopējā ekonomiski aktīvo uzņēmumu skaita, sniedzot ievērojamu devumu Latvijas ekonomikai un iedzīvotāju nodarbinātībai.…
Latvijas iekšējais tirgus ir šaurs un iedzīvotāju salīdzinoši zemā pirktspēja un preču imports to vēl vairāk sašaurina. Lai investoriem būtu motivācija investēt Latvijas mikrouzņēmumos un mazajos uzņēmumos, galvenā uzmanība jāpievērš eksportpreču ražošanai [11.,330.]. Tomēr, lai Latvijas produkts veiksmīgi iekarotu, gūtu atpazīstamību un būtu konkurētspējīgs ārvalstu tirgos, jāiegulda lieli naudas līdzekļi mārketinga aktivitātēs, kas visbiežāk mazajiem uzņēmumiem arī ir lielākais šķērslis. Valstī ir izstrādāts pakalpojumu klāsts un atbalsta programmas, lai veicinātu uzņēmējdarbības attīstību, kas ir tieši orientēta uz mazo un mikrouzņēmumu eksporta attīstību. Atkarībā no uzņēmuma lieluma, ir atšķirīgas problēmas saistībā ar eksporta veicināšanu un attīstību, tāpēc būtiski ir analizēt atsevišķi mazo un mikrouzņēmumu problemātiku un specifiskās situācijas [13.,5.]. Pētījuma mērķis ir apkopot un analizēt informāciju par eksportu veicinošām atbalsta programmām Latvijas mikrouzņēmumiem un mazajiem uzņēmumiem. Lai sasniegtu mērķi, izvirzīti šādi darba uzdevumi: 1) Veikt teorētisko aprakstu par eksportu un tā nozīmi Latvijas tautsaimniecības attīstībā; 2) Analizēt mikrouzņēmumu un mazo uzņēmumu nozīmi Latvijas ekonomikā; 3) Apkopot un analizēt informāciju par valsts atbalsta programmām eksporta veicināšanai; 4) Izpētīt nozīmīgākos eksporta attīstības kavējošos faktorus maziem un mikrouzņēmumiem; 5) Apkopot veiksmīgākos Latvijas mazo un mikrouzņēmumu panākumus ārvalstu tirgū, kas sasniegti, izmantojot valsts atbalsta programmu sniegto palīdzību.
PDF formāts. Pielikumu nav.
