-
Vīrieša lietišķais apģērbs
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzvalks | 4 |
1.1. | Vienkrāsaina uzvalka saskaņošana | 4 |
1.2. | Svītrains uzvalks | 5 |
1.3. | Rūtains uzvalks | 5 |
2. | Kaklasaite | 7 |
3. | Krekls | 8 |
4. | Uzstāšanās auditorijas priekšā | 9 |
5. | Aksesuāri | 10 |
6. | Jūsu veiksmes krāsas | 11 |
Secinājumi | 12 |
Vadītājam ir jāņem vērā apģērba elementu stilu atbilstība. Piemēram, zem lietišķa un nedaudz konservatīva uzvalka pavilkts rūtains krekls izskatīties diezgan nesaderīgi. Tāpat acīmredzami muļķīgi izskatās pie uzvalka ar platu krūšu daļās atloku pieskaņota šaura kaklasaite.
Stila vienotību visvieglāk ir panākt, izvēloties vienas krāsas apģērba elementus. Daudzi vīrieši uzskata, ka šādas kombinācijas nav pievilcīgas, bet tas tā nav. Piemēram, ja vadītājs uzvilks tumši zilu uzvalku, baltu kreklu un tumši sarkanu kaklasaiti, tad tas liecinās par labu gaumi. Vienkrāsainam uzvalkam ir jākļūst par lietišķa cilvēka garderobes pamata elementu. Šāds uzvalks viegli saskaņojas ar citiem vienkrāsainiem un apdrukātiem apģērba gabaliem, kas diezgan nozīmīgi vienkāršo pareizās kombinācijas izvēli: uzvalks – krekls – šlipse. Uzvalkam var būt sekojošas krāsas – zila, pelēka, bēša, brūna.
Svarīgās sarunās, svinīgos pasākumos uzvalkam jābūt vienkrāsainam. Dienas laikā vīrietis var izvēlēties gaišāku uzvalka toni, bet pēc plkst. 18.00 – uzvalks var būt melns. Svinīgos gadījumos melnu uzvalku velk arī dienā.
Smokingu valkā tikai pēc plkst. 18.00.
Vasarā izvēlas uzvalku gaišākā, neitrālā tonī (gaiši pelēku, bēšīgu).
Uzvalka žaketei stāvot un staigājot ir jābūt uzvilktai un aizpogātai (vaļēju var atstāt žaketes apakšējo pogu). Apsēžoties žaketi var atpogāt. Divrindu pogu žaketes vienmēr aizpogā. …
Darbs lietišķajā saskarsmē. „Cilvēku vajadzētu vērtēt pēc viņa iekšējām kvalitātēm, bet bieži vien tieši pirmais iespaids nosaka, vai kāds paliks pietiekami ilgi, lai Jūs šīs lieliskās kvalitātes varētu parādīt.” /Džils Brēmers/ Nevienam netiek dota otra iespēja radīt pirmo iespaidu. Ar ārējo izskatu vēl pirms iepazīšanās tiek pateikts „kas mēs esam” – ar ko nodarbojamies, kādai sabiedrības grupai piederam, kādas ir mūsu cilvēciskās īpašības. Protams, šo iespaidu laika gaitā var mainīt gan uz labo, gan uz slikto pusi. Tomēr, apģērbs, tāpat kā rokasspiediens, acu kontakts, balss tembrs, nenoliedzami nes pirmo iespaidu partnerim. Biznesa attiecībās ļoti svarīgi ir atstāt labu pirmo iespaidu.