Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.06.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 1.
  • Конспект 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 2.
  • Конспект 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 3.
  • Конспект 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 4.
  • Конспект 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 5.
  • Конспект 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 6.
  • Конспект 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgās un nepilnīgās konkurences', 7.
Фрагмент работы

Neatņemama tirgus ekonomikas sastāvdaļa ir konkurence – cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Pastāv vairāki konkurences veidi : pilnīgā konkurence, monopolistiskā konkurence un nepilnīgā konkurence, kurā ietilpst monopols un monopsons , oligopols un oligopsons. Konkurences kvalifikācijas kritēriji : pirmkārt , tā ir iespēja ietekmēt tirgu – praktiski tirgus cenas, par kurām firma realizē savu produkciju. Interesanta ir šāda sakarība : jo mazākā mērā firma spēj regulēt tirgu, kurā tā darbojas, jo konkurences spējīgāks ir šāds tirgus. Otrkārt, tas ir pārdevēju skaits, kas darbojas tirgū. treškārt, pircēju skaits tirgū. Ceturtkārt, tas ir realizējamās produkcijas veids. Piektkārt, tie ir nosacījumi iekļūšanai kādā nozarē. Sestkārt, tie ir ārpuscenas konkurences apmēri. Septītkārt – spēja saņemt nepieciešamo tirgus un tehnisko informāciju. 1
Šī shēma tuvāk paskaidro sakarību starp konkurenci un tirgus struktūru.

Pilnīgā konkurence ir ideāla tirgus struktūra, kurā pircēji vai patērētāji un ražotāji vai pārdevēji konkurē tieši viens ar otru, pilnībā pakļaujoties pieprasījuma un piedāvājuma likuma darbībai. Pilnīgai konkurencei ir vairākas raksturīgas pamatiezīmes. Neatkarīgi viens no otra tirgū darbojas daudz pircēju un pārdevēju – neviena firma nevar būtiski ietekmēt vai kontrolēt pieprasījumu, piedāvājumu vai tirgus cenu, atsevišķai firmai pārdošanas cena ir dots lielums un nav saistīts ar tirgus ražošanas izmaksām, vai citiem firmas darbības aspektiem. Ja kāda firma mēģinās paaugstināt cenu, pircējs bez grūtībām atradīs citu pārdevēju. Arī cenu pazemināšanas gadījumā firmas iespēja piesaistīt sev jaunus pircējus būs neliela, jo tās ražošanas un piedāvājuma apjoms dotās preces tirgū ir mazs.…

Коментарий автора
Atlants