Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.04.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 1.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 2.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 3.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 4.
Фрагмент работы

Mūsdienās konkurence ir ne tikai asa, bet ar katru gadu arvien pieaugoša. Daudzi ASV, Eiropas un Japānas uzņēmumi izvieto produkciju valstīs ar lētākām izmaksām, tirgū ieviešot lētākas preces. Tādējādi pašlaik izveidojusies situācija, kurā vairāk nekā jebkad uzņēmumiem ir svarīgi izpētīt konkurenci no tirgus un nozares perspektīvas. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, kuras galvenais stimuls attīstīt ražošanu, efektīvi saimniekot un tirgus dalībnieku ekonomiskā uzvedība ir organizatoriski saistīta ar konkurenci. Uzņēmumu konkurence ļauj patērētājam izvēlēties labāko un lētāko produkciju. Turklāt patērētājs ir aicināts uzticēties uzņēmēju un ražotāju labajiem nodomiem un mērķim – pēc iespējas labāk un pilnīgāk apmierināt patērētāju vajadzības pēc kvalitatīvas preces. Konkurences spēks saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek iesaistīties cīņā par visaugstāko efektivitāti. Konkurence ir brīva no administratīviem žņaugiem, detalizētiem priekšrakstiem, bet tas nenozīmē, ka konkurence var ignorēt valsts likumdošanu, obligātus valsts apstiprinātus noteikumus un, pirmkārt, likumus konkurences jomā.1
Analizējot konkurenci, Mihaels Porters ir noteicis piecus faktorus, kas nosaka tirgum vai tirgus segmentam raksturīgo ilgtermiņa pievilcīgumu: konkurentu nozarē, iespējamie jaunpienācēji, aizvietotāji, pircēji un iegādātāji:
• intensīvas sāncensības draudi segmentā. Segments ir nepievilcīgs, ja tas jau ietver daudzus spēcīgus vai agresīvus konkurentus.…

Коментарий автора
Atlants