-
Autentiskā kustība pusaudžiem
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Pusaudžu vecumposms | 4 |
2. | Autentiskā kustība | 6 |
3. | Vingrinājumi | 8 |
3.1. | Pamati | 8 |
3.1.1. | Dejotāja loma | 8 |
3.1.2. | Novērotāja loma | 9 |
3.1.3. | Dalīšanās | 10 |
3.2. | Pamata vingrinājuma variācijas | 11 |
3.2.1. | Zīmēšana un rakstīšana | 11 |
3.2.2. | Aktīvā vērošana | 11 |
3.2.3. | Kustība kā atbilde | 12 |
3.2.4. | Rotējošais vērotājs | 12 |
3.2.5. | Atvērtais aplis | 13 |
Secinājumi | 15 | |
Literatūras un citu avotu saraksts | 16 |
Secinājumi
1. Pēc uzdevuma veikšanas, secināju, ka pusaudžu vecumā jaunieši koncentrējas uz savām nepilnībām un tiem ir grūtības sevi izprast, kas liek tiem kļūt depresīviem, līdz ar to tiem varētu būt nepieciešama terapija.
2. Uzzināju, ka viens no terapijas veidiem, kurš varētu būt piemērots tieši pusaudžiem, ir autentiskā kustība, jo tā palīdz cilvēkam sava ķermeņa un prāta izprašanā.
3. Noskaidroju arī to, ka autentiskās kustības pamatā ir vingrinājums, kuru pēc tam var attīstīt dažādās citās variācijās, piemēram, izmantojot zīmēšanu vai rakstīšanu, kas pusaudžiem varētu šķist interesantāk un palīdzētu kļūt radošākiem.
4. Secināju, ka vingrinājumu variācijas pusaudžiem būtu lieliska iespēja izvēlēties sev šķietami interesantāko autentiskās kustības veidu, kas tos stimulētu pieiet pie šīs terapijas nopietnāk.
5. Uzzināju arī to, ka viena no vingrinājuma variācijām ir atvērtais aplis, kad vienlaikus kustību veic un vēro vairāki cilvēki, kas pusaudžiem liktu izjust kopības sajūtu un ,ļoti iespējams, arī atrast jaunus draugus.
6. Noskaidroju, ka autentiskā kustība spēj iedvest cilvēkos cerības sajūtu, iemāca būt uzticīgam un uzticēties citiem, kā arī atbalstīt citus jebkurā brīdī, kas pusaudžiem varētu palīdzēt tikt pāri dažādiem pārdzīvojumiem un iemācīties saskatīt lietā arī pozitīvo, nevis koncentrēt uzmanību uz negatīvo.
…
Referāta pētāmais objekts ir autentiskā kustība pusaudžu vecumā un tā mērķis – noskaidrot, kas ir autentiskā kustība un kā tā varētu palīdzēt pusaudžiem. Darba uzdevums ir noskaidrot, kas ir raksturīgs pusaudžu vecumposmam, kas ir autentiskā kustība, kā tā varētu palīdzēt pusaudžu attīstībā un ārstēšanā, kas ir autentiskās kustības pamatā, kā arī kādas vingrinājumu variācijas tajā ir pieejamas. Lai to izdarītu, ir jāizpēta dažādi interneta resursi, kā arī grāmatas, kurās tas ir aprakstīts un paskaidrots. Referāta tēma ir aktuāla, jo mūsdienās pusaudži kļūst arvien depresīvāki un vairāk koncentrējas uz savām problēmām, līdz ar to tiem ir nepieciešams kāds terapijas veids. Viens no veidiem varētu būt autentiskā kustība, jo tā palīdz labāk izprast savu ķermeni un prātu, kā arī atbrīvoties no negatīvās enerģijas un pozitīvi uzlādēties.
