Автор:
Оценка:
Опубликованно: 18.06.2003.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Komunikācijas psiholoģija', 1.
  • Конспект 'Komunikācijas psiholoģija', 2.
  • Конспект 'Komunikācijas psiholoģija', 3.
  • Конспект 'Komunikācijas psiholoģija', 4.
  • Конспект 'Komunikācijas psiholoģija', 5.
  • Конспект 'Komunikācijas psiholoģija', 6.
Фрагмент работы

Pastāv noteikti mehānismi, ar kuru palīdzību cilvēks apstrādā informāciju. Smadzenes nespēj apstrādāt visu saņemto informāciju, tāpēc cilvēks nevis apstrādā visu informāciju, bet gan izmanto jau gatavas shēmas.
Kognitīvā psiholoģija analizē domāšanas mehānismus, kas ir daudz maz universāli visiem cilvēkiem. Iespaidu atstāj Geštalta psiholoģija: cilvēks neuztver attēlu tādu, kāds tas uzzīmēts, bet paši kaut ko piedomā. Vizuālās informācijas uztveri tikai par 20% nodrošina redzes nervi. Cilvēks saskata to, ko vajag redzēt.
Līdzības princips – līdzīgas lietas cilvēks uztver kā kopumu (neredz krustiņus un aplīšus, bet gan līnijas);
Tuvības princips – uz līdzības pamata, uzzīmētajā saskata kaut ko citu, piemēram, redz nevis līniju rindas, bet gan dēļus.
Laba turpinājuma princips – redzam drīzāk taisni AB, nevis nogriezni COA:
Pilnas formas – noslēguma princips: cilvēks saskata apli, nevis pusmēnesi:
Figūras – fona princips attiecas uz to, ko cilvēks uztver kā fonu un ko – kā figūru. Figūras – fona principu var attiecināt arī, piemēram, uz politiskiem jautājumiem (Latvijas iestāšanās ES – fons vai figūra?). …

Коментарий автора
Atlants