-
Jauno tehnoloģiju atkarības atklāšana un mazināšana pusaudžiem
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Atkarīgo pusaudžu no jaunajām tehnoloģijām problēmas apskats | 7 |
1.1. | Pusaudžu vecumposma raksturojums | 7 |
1.2. | Tehnoloģijas atkarības veidošanās īpatnības | 8 |
1.2.1. | Atkarību vispārējs apskats | 8 |
1.2.2. | Sociālie faktori, kas veicina atkarību | 10 |
1.2.3. | Dažādu tehnoloģiju intensīva izmantošana pusaudžu ikdienā | 11 |
1.2.4. | Tehnoloģiju kaitīgā ietekme uz pusaudžu fizisko, emocionālo un garīgo sfēru | 11 |
2. | Sociālā darbinieka darbība tehnoloģijas atkarības identificēšanā un mazināšanā | 17 |
3. | Starpprofesionāļu un vecāku atbalsta pasākumi atkarīgo pusaudžu no tehnoloģijām ārstēšanā un integrēšanā sabiedrībā | 20 |
3.1. | Atbalsta pasākumi jauno tehnoloģiju atkarīgajiem pusaudžiem | 20 |
3.2. | Pusaudžu brīvā laika lietderīga organizēšana | 21 |
3.3. | Profesionālās palīdzības nodrošināšana darbā ar atkarīgo tiesiskais regulējums | 23 |
4. | Praktiskā pētījuma analīze | 26 |
Secinājumi | 36 | |
Priekšlikumi | 37 | |
Izmantotā literatūra | 38 | |
Pielikumi | 40 |
Secinājumi
1. Jauno tehnoloģiju atkarība ir datoru, televīzijas, telefona, interneta pārlieku liela izmantošana.
2. Atkarību var veicināt dažādi faktori, piemēram, nelabvēlīga vide, disfunkcionāla ģimene, psiholoģiskas problēmas, u.t.t.
3. Atkarība no tehnoloģijām var rasties no tā, ka vecāki bērnu pašu pamudina lietot datoru, planšetdatoru, telefonu.
4. Cilvēkam var sāk rādīties, ka zvana telefons un tā arī ir kā pazīme, ka var iestāties atkarība no jaunajām tehnoloģijām.
5. Videospēļu ilgstoša spēlēšana var veicināt to, ka virtuālā realitāte tiek uztverta kā īstā.
6. Ja vecāki pamana, ka bērnam ir iestājusies atkarība no tehnoloģijām, tad pēc iespējas ātrāk ir jāmeklē palīdzība, piemēram, pie psihoterapeita.
7. Vecākiem vajadzētu pusaudzim ieteikt izmantot ārpusskolas aktivitātes, jo tas palīdz novirzīt viņu enerģiju uz lietderīgam lietām.
8. Likumos ir daudz atsauču par to, ka vecāki nedrīkst kaitēt bērna emocionālajai attīstībai, tātad mazam bērnam ir vajadzīgas rotaļas nevis dators.
…
Ievads 5 1. Atkarīgo pusaudžu no jaunajām tehnoloģijām problēmas apskats 7 1.1. Pusaudžu vecumposma raksturojums 7 1.2. Tehnoloģijas atkarības veidošanās īpatnības 8 1.2.1. Atkarību vispārējs apskats 8 1.2.2. Sociālie faktori, kas veicina atkarību 10 1.2.3. Dažādu tehnoloģiju intensīva izmantošana pusaudžu ikdienā 11 1.2.4. Tehnoloģiju kaitīgā ietekme uz pusaudžu fizisko, emocionālo un garīgo sfēru 11 2. Sociālā darbinieka darbība tehnoloģijas atkarības identificēšanā un mazināšanā 17 3. Starpprofesionāļu un vecāku atbalsta pasākumi atkarīgo pusaudžu no tehnoloģijām ārstēšanā un integrēšanā sabiedrībā 20 3.1. Atbalsta pasākumi jauno tehnoloģiju atkarīgajiem pusaudžiem 20 3.2. Pusaudžu brīvā laika lietderīga organizēšana 21 3.3. Profesionālās palīdzības nodrošināšana darbā ar atkarīgo tiesiskais regulējums 23 4. Praktiskā pētījuma analīze 26 Secinājumi 36 Priekšlikumi 37 Izmantotā literatūra 38 Pielikumi 40
