Автор:
Оценка:
Опубликованно: 29.06.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Minoritātes bērns latviešu pirmsskolas izglītības iestādē', 1.
  • Эссе 'Minoritātes bērns latviešu pirmsskolas izglītības iestādē', 2.
  • Эссе 'Minoritātes bērns latviešu pirmsskolas izglītības iestādē', 3.
  • Эссе 'Minoritātes bērns latviešu pirmsskolas izglītības iestādē', 4.
Фрагмент работы

Strādāju Ķeguma novada PII „Gaismiņa” par audzinātāju otrajā jaunākajā grupā. PII „Gaismiņa” ir latviešu plūsmas bērnu dārzs (turpmāk tekstā b/d). Mums ir sešas grupas, katrā grupā par 25 bērniem. Manā b/d mācās bērni pēc tautības pārsvarā latvieši, bet ir arī krievi, baltkrievi, romi. Konkrēti manā grupā ir 18 latviešu bērni un 6 krievu bērni, un viens romu tautības bērns.
Gada sākumā krievu tautības bērni ļoti slikti mācēja runāt latviski, gandrīz nemaz, bet jau sākot ar rīta apli, kur jāpasaka bērniem kā viņus sauc, pamazām sāka iegaumēt latviešu valodu. Pirmie vārdi, kurus viņi teica bija: „Jā, nē, paldies, lūdzu.” Jau pēc dažiem mēnešiem uz Jauno gadu bērni tekoši mācēja noskaitīt dzejoļus. Pārsvarā krievu bērni ģimenē runāja tikai krieviski, bet lūdzām, lai mājas parunā arī latviski, tāpēc ātri iemanījās runāt. …

Atlants