Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.01.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Cenu veidošanas politika', 1.
  • Реферат 'Cenu veidošanas politika', 2.
  • Реферат 'Cenu veidošanas politika', 3.
  • Реферат 'Cenu veidošanas politika', 4.
  • Реферат 'Cenu veidošanas politika', 5.
  • Реферат 'Cenu veidošanas politika', 6.
  • Реферат 'Cenu veidošanas politika', 7.
Фрагмент работы

Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, proti, patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu. Saistībā ar cenu noteikšanu jeb uzņēmumu cenu politiku cena var būt atlīdzība, ko uzņēmums prasa no trešajiem par piedāvātajiem produktiem un pakalpojumiem. Kaut gan cenu noteikšana nav īpaši aizraujošs process, tas ir viens no svarīgākajiem mārketinga speciālistu darba uzdevumiem. Mārketinga speciālistu uzdevums ir organizēt tirdzniecības procesu tā, lai apmierināts būtu gan pircējs, gan ražotājs, beidzot, viņiem jānodrošina, lai patērētājiem iepirkšanās neprasītu pūles un būtu patīkama.

Cenu politikas raksturojums
Cenu prasības noteikšana ir noieta politikas pasākums, ar ko tiek izteikts nodoms ietekmēt ārējo vidi. Ar cenu prasības noteikšanu un atbilstošu deklarāciju pieprasītājus vajadzētu rosināt uz uzņēmumam vēlamu uzvedību. Tam būtu jāatspoguļojas pieprasītāju izdevumu struktūrā.
Cenu politiku var vienlaikus vērst arī pret konkurentiem. Kā piemēru var minēt oligopolu, kad uzņēmums mēģina savas cenas noteikt tā, ka konkurentu cenu akcijas veidotu uzņēmumam labvēlīgu iznākumu. Ir paredzēts arī, ka cenu politika ir vērsta uz to, lai uzņēmuma mērķu interesēs ar atbilstošām cenām izmantotu noteiktās uzņēmuma cenas – noieta funkcijas radušos noieta stāvokli.…

Коментарий автора
Atlants