Apgrūtinoši muitas kontroles pasākumi var ietekmēt to, ka tirgotāji izvēlas tās ievešanas muitas iestādes, lidostas/ostas, kurās veic mazāk muitas kontroles pasākumus. Palātas vērtējums tika veikts apmeklējot muitas dienestus piecās dalībvalstīs, proti, Spānijā, Itālijā, Polijā, Rumānijā un Apvienotajā Karalistē. Manuprāt, no šī pētījuma izriet, ka tirdzniecības pieaugums var liecināt arī uz to, ka pastāv nepilnības muitas dienestu darbā. Muitas dienestiem nav viegli ievērot līdzsvaru starp nepieciešamību sekmēt tirdzniecību, ātri un bez kavēšanās īstenojot ievešanas procedūras, un pienākumu veikt muitas kontroles pasākumus. Neskatoties uz to, ka muitas vērtības noteikšana pozitīvi ietekmē tirdzniecības veicināšanu nedrīkst aizmirst par to, ka galvenais tomēr paliek darbspie arvien godīgākas tirdzniecības veicināšanas.…
Saskaņā ar Pasaules Tirdzniecības organizācijas viedokli, lai veicinātu tirdzniecību ir jānodrošina tirdzniecības atvieglošana — importa un eksporta procesu vienkāršošana, modernizācija un standartizācija. Saskaņā ar PTO vērtējumu, muitas vērtības noteikšanas procedūras ir labvēlīgas importētājiem. Eiropas Savienības muitas vērtības noteikšanas pamatprincipi balstīti uz PTO noteiktajiem principiem, kas nodrošina godīgu, neitrālu un vienotu vērtēšanu un pasargā tirgotājus no patvaļīgas muitas vērtēšanas riska. Muitas administrācija nevar apstrīdēt deklarēto vērtību bez dokumentāriem pierādījumiem un nevar palielināt vērtību, nedodot importētājiem iespēju tikt uzklausītam. Labas pārvaldības princips prasa, lai muitas iestādes norādītu pienācīgu pamatojumu ikvienam savam lēmumam, tostarp vērtības noteikšanas metodes izvēlei. Ja muita to nedara, rodas juridisks pamats apstrīdēt muitas lēmumu uz tā pamata, ka lēmumam ir būtisks trūkums – iztrūkst pamatojums. PTO muitas vērtības metožu pozitīvais aspekts ir tas, ka importētājiem tie ir draudzīgi.

