Centrālā banka veic arī visas operācijas, kas ir saistītas ar valsts vērtspapīriem, piešķir valstij kredītus. Centrālā banka neapkalpo uzņēmumus un fiziskas personas, bet tās klienti ir komercbankas un citas kredītiestādes, tāpēc arī centrālo banku dēvē par “banku banku”. Komercbankas un kredītiestādes centrālajā bankā glabā savas rezerves, kuras ir obligātas un noteiktas ar likumu. Centrālā banka izsniedz arī aizdevumus komercbankām un kredītiestādēm 1. Latvijas Banka konsultē Latvijas Republikas Saeimu un Ministru kabinetu monitārajā jeb naudas politikā. Latvijas Bankas uzraudzību veic Saeima.Latvijas Banka savu darbību finansē no ieņēmumiem, ko dod valūtas un kredīta operācijas tās uzdevumu izpildes ietvaros. 2
Atgriežoties pie EM struktūrpolitikas , tad kā jau zināms Latvija īpaši izceļas ar savu hierarhiju un daudzajiem „atzarojumiem” , bet kā galveno EM departamentu jāmin tautsaimniecības struktūrpolitikas departaments. Tā pamatuzdevums ir veidot saskaņotu tautsaimniecības struktūrpolitiku, nodrošinot ilgtermiņa mērķu sasniegšanu un iekļaušanu vidēja termiņa struktūrpolitikas uzdevumos. Vitāli ir arī īstenot politiku, kas mazinātu sociālās un ekonomiskās atšķirības(samazināt bezdarbu, pievērst īpašo uzmanību mazāk attīstīto reģionu attīstības stimulēšanai, stimulēt uzņēmējus ieguldīt līdzekļus depresīvajos reģionos); koordinēt darba tirgus vidēja un ilgtermiņa prognozēšanu, izveidojot un nostiprinot darba tirgus prognozēšanas institucionālo ietvaru un darba tirgus pētniecības zinātnisko kapacitāti.…
Par vadošo ekonomisko politiku veidojošo un realizējošo institūciju Latvijā uzskatu LR Ekonomikas Ministriju , kas ir vadošā valsts pārvaldes iestāde ekonomiskās politikas jomā. EM izstrādā un īsteno tautsaimniecības struktūrpolitiku, rūpniecības politiku, enerģētikas politiku, ārējo ekonomisko politiku, iekšējā tirgus politiku (precēm un pakalpojumiem), uzņēmējdarbības attīstības politiku, investīciju politiku, patērētāju tiesību aizsardzības politiku. Ekonomikas Ministrija .ir tieši pakļauta ekonomikas ministram šobrīd Artim Kamparam un tās galvenās funkcijas ir izstrādāt ekonomikas politiku; organizēt un koordinēt ekonomikas politikas īstenošanu; nodrošināt starptautisko ekonomisko sadarbību; veikt citas ārējos normatīvajos aktos noteiktās funkcijas. Nebūt mazsvarīgāka ir Finanšu Ministrija, kas ir valsts pārvaldes iestāde finanšu nozarē, tā savukārt izstrādā finanšu politiku un koordinē un organizē tās īstenošanu.FM pamatfunkcijas ir: izstrādāt un īstenot valsts budžeta un finanšu vadības, muitas, nodokļu un nodevu sistēmas, valsts un pašvaldību iepirkumu, komercdarbības atbalsta kontroles, iekšējā audita, valsts sektorā strādājošo darba samaksas, grāmatvedības politiku; koordinēt ārvalstu finanšu palīdzības resursu piesaistīšanu un to izmantošanas pārraudzību; sniegt metodisku palīdzību ar budžeta izstrādāšanu un izpildi saistītajos jautājumos; plānot valsts budžetu, izstrādāt valsts ilgtermiņa, īstermiņa un vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības scenāriju un valsts budžeta prognozes fiskālās politikas pamatojumu; nodrošināt vienotu principu ievērošanu budžeta vadībā; izveidot, ieviest, koordinēt, uzturēt un aktualizēt vienotu valsts budžeta finansētajās institūcijās strādājošo darba samaksas uzskaites sistēmu; veikt Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadību.
