-
Integrēta nodarbība pirmsskolā ar rokdarbu dominanti
Galvenā daļa.
Atrod Kukulīti blakus istabā pie lielās miltu bļodas. Kukulītim bija kļuvis skumīgi un viņš devās apciemot savus radiņus – miltiņus. Bērni atrod līdzās miltiņiem divas aploksnes, katrā kādas mīkliņas recepte. Skolotāja aicina bērnu no miltiņiem, izmantojot receptes, pagatavot dažādas mīkliņas un izcept Kukulītim draugus. Visi dodas uz skolas mājturības kabinetu. Skolotāja atgādina par nepieciešamību pirms darba ar pārtikas produktiem nomazgāt rokas. Skolotāja bērnus sadala divās grupās, velk no maisiņa bērnu vārdus un noliek uz galdiem. Bērni meklē savus vārdiņus, atgriež kartiņu izlasa vārdu, ja nav savējais liek atpakaļ.
Viena grupiņa gatavos vienu mīkliņu pēc vienas receptes, otra pēc otras, pēc tam salīdzinās, vai tās tiešām ir dažādas. Lai mīkliņu varētu pagatavot jāievēro nosacījumi cik daudz attiecīgie produkti nepieciešami, milti un krējums jāmēra glāzē, bet margarīns jānosver uz svariem. Arī otrai grupai piens jāmēra glāzēs, bet margarīns un milti jānosver. Kad visas sastāvdaļas saliktas bļodā, bērni atloka piedurknes un visi pēc kārtas mīca mīkliņu, domājot gaiša, labas domas, lai mīkliņa izdotos patiesi laba. Kopīgi noskaidro pēdējo nosacījumu receptē, pirmā mīkla jāievieto uz laiku ledusskapī, bet otra jānovieto siltumā, jāapklāj ar tīru dvielīti. Visi dodas atpakaļ uz klasi.
…
Mērķis: Bērnu prasmju pilnveidošana vienkāršu ēdienu gatavošanā pēc receptes. Dominante: rokdarbi. Pakārtotie darbības veidi: matemātika, literatūra. Uzdevumi: 1. Rosināt cept dažāda veida mīklas izstrādājumus. 2. Veidot iemaņas galda klāšanā. 3. Vingrināt matemātiskās prasmes priekšmetu dalīšanā vairākās daļās, svēršanā, mērīšanā. 4. Pilnveidot bērnu prasmi atstāstīt pasaku tuvu tekstam, ievērojot darbības secību un iesaistīties dialogos. 5. Veicināt pozitīvu noskaņojumu un bērnu labvēlīgu saskarsmi.