-
Informācijas resursi
NOBEIGUMS
Reklāma ir informācijas līdzeklis, lai piesaistītu uzmanību, izraisītu interesi, padarītu kaut ko (preci, uzņēmumu, pakalpojumu) populāru. Reklāmai tiek izmantota prese, televīzija, radio, vitrīnas, plakāti, preču iesaiņojums, firmas zīmes utt.
Pirms uzņēmējs sāk reklāmas darbu, viņam ir jānoskaidro šādi jautājumi: ko reklamēt, kas ir reklamējamais objekts (konkrēta prece, uzņēmums, informācija par preču pārdošanu, pakalpojumiem, paziņojums par izpārdošanu u.tml.), kāpēc reklamēt, kāds ir reklāmas mērķis (informējošā, atgādinošā vai pārliecinošā reklāma). Reklāmas mērķiem jābūt iespējami skaidri noformulētiem, lai tos varētu ņemt par pamatu reklāmas veida un izplatīšanas līdzekļu izvēlei. Jānoskaidro kas ir reklāmas auditorija jeb mērķa tirgus? (mājsaimnieces, pusaudži, mednieki, biznesmeņi utt). Katrai auditorijai ir savi reklamēšanas noteikumi, tāpēc jāpārzina reklāmas adresātu psiholoģija. Jāizanalizē cik daudz naudas uzņēmējs var atvēlēt reklāmai, kā arī kāds būtu piemērotākais reklāmas līdzeklis jeb reklāmas nesējs, ko izvēlas atbilstoši mērķa auditorijai, kā arī kāds varētu būt reklāmas teksts?
Veicot šo darbu autore secina:
1. Informāciju par reklāmu, potenciālie klienti var saņemt informāciju par precēm un pakalpojumiem vairākos veidos- no personīgajiem kontaktiem (paziņas, biznesa partneri, kolēģi, draugi, kaimiņi utt.), no iesaiņojuma informācijas — pati prece sevi reklamē, no profesionāļu komentāriem (informācija no neitrāliem avotiem, — ekspertu komentāri žurnālos, patērētāju avīzes, žurnāli, speciālistu konsultācijas), no reklāmām.
…
Jēdziens “Informācijas resursi” ir ļoti plašs. Tas ir izprotams iespējā kā gūt nepieciešamo informāciju konkrētajā jautājumā. Savu meklēšanas ceļu katrs izvēlas atbilstoši savām prasmēm un iemaņām- internets, grāmatas, laikraksti, lasītavas. Lai vieglāk rastu nepieciešamo informāciju, iedzīvotājiem tiek piedāvāta dažāda veida reklāma, kas atvieglo informācijas meklēšanu un reizē informē par piedāvāto klāstu. Reklāma ir mūsu ikdiena. Lai kur mēs vērstu savu skatienu, it visur ir reklāma. Mēs ejam pa ielu, redzam reklāmu, visādos tās veidos, atgriežoties mājās mēs skatāmies televīziju vai lasām avīzes – atkal saskaramies ar reklāmu, aizejam vizītē pie ārsta – jau atkal reklāma. Tā ir visur mums apkārt un vairāk vai mazāk tā mūs ietekmē. Referāta mērķis ir izpētīt informācijas resursi komercpakalpojumos un to tiesiskais regulējums Latvijā. Darba gaitā tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: 1. Izpētīt informācijas resursu iedalījumu. 2. Izpētīt informācijas resursu tiesisko aspektu komercdarījumos un patērētāju vajadzību izpētes metodes. 3. Veikt secinājumus.
