-
Kā izprast sava bērna uzvedību?
Svarīgi atcerēties, ka skola, mācības tas viss bēram ir kas jauns, vēl nebijis, tāpēc mums jācenšas savs bērns atbalstīt cik vien varam. Galu galā, mēs esam savu bērnu spoguļi, tāpēc mīlēsim viens otru un dienu dienā izturēsimies viens pret otru ar sapratni, cieņu un mīlestību.
Nobeigums
Uz riņķi tiek laists tualetes papīra rullis. Vecāku uzdevums: notīt papīra gabaliņus tik daudz cik katrs vēlas. Kad tas tiek izdarīts audzinātāja dod tālākos norādījumus. Katram vecākam par katru notīto gabaliņu jāpasaka, kāds labs vārds par savu bērnu. Tādejādi skolotāja var uzzināt, kā vecāki vērtē savu bērnu, par, ko viņi lepojas. (Saplēstie papīri tiek salikti maisā. Kādā no rokdarbu stundām bērni varēs izmantot.)
Nobeigumā, audzinātāja iepazīstina vecākus ar aktuālajiem jautājumiem- piemēram par pārgājienu, kas tuvojas pavasarī. Aicina vecākus izteikt savus priekšlikumus, vēlmes, neapmierinātību.
Pirms šīs vecāku sapulces, bērni kādā no audzināšanas stundā veidoja vecākiem īpašas kartiņas (laba vēlējumi, kā es varētu iepriecināt savus vecākus u.tt.). Tad nu sapulces beigās pirms došanās mājup audzinātāja katram vecākam pasniedz viņa bērna pašdarinātu kartiņu.
…
Darbā aprakstīta vecaku sapulce ar tēmu: "Ka izprast bērna uzvedību" Daļēji izmantotas atsauces. Skolas sākums ir emocionāli saspringts brīdis visiem bērniem, neatkarīgi no tā vai viņi to ārēji izrāda vai nē. Tā izpausmes var būt gan kaprīzes, gan agresivitāte, raudulība, miega traucējumi u.c. Bērnam normāli adaptējoties skolas vidē, šiem simptomiem būtu jāizzūd 1,5 – 2 mēnešu laikā. Emocijas reizēm mēdz būt arī ambivalentas jeb pretrunīgas. Bērni vecākus vienlaikus mīl un dusmojas uz tiem. Tur, kur ir apbrīns, nedaudz arī ir skaudība. Tur, kur ir veiksme, būs arī nelāgas priekšnojautas. Bērnam svarīgi arī zināt, ko jūtam mēs, vecāki. Uz riņķi tiek laists tualetes papīra rullis. Vecāku uzdevums: notīt papīra gabaliņus tik daudz cik katrs vēlas. Kad tas tiek izdarīts audzinātāja dod tālākos norādījumus. Katram vecākam par katru notīto gabaliņu jāpasaka, kāds labs vārds par savu bērnu. Tādejādi skolotāja var uzzināt, kā vecāki vērtē savu bērnu, par, ko viņi lepojas. (Saplēstie papīri tiek salikti maisā. Kādā no rokdarbu stundām bērni varēs izmantot.)
