-
Vācijā ražotās automašīnas
Vācijas transports
19.gs. sākumā Vācijā sāka būvēt dzelzceļus, pirmie tvaikoņi pie Reinu pārvadāja kravas un pasažierus. Šī paša gadsimta otrā pusē Vācijā izgudroja pasaulē pirmo automobīli, sāka darboties pirmā elektriskā tramvaja līnija, tika izbūvēti pirmie kanāli. Pa upēm un kalniem vācijā var kuģot 6000 km garumā. Dīsburga, Ķelne, Manheima, Karlsūre, Ludvugshāfene ir lielākās upju ostas. Pa upēm, Vidusvācijas, Dortmundes – Emsas, Mainas –Donavas,Ķīles, Oderas – Šprē, Oderas – Hāfeles un citiem kanāliem Vācijā pārvadāto kravu daudzums, rēķinot tonnās uz 1 km jeb, citiem vārdiem sakot, kravu apgrozijums ir lielāks nekā Nīderlandē, 6 riezes lielāks nekā Francijā, 12 reizes mazāks nekā ASV, 5 reizes mazāks nekā Ķīnā. Turpretī pa jūru caur Hamburgu, Vilhelmshāfeni Brēmeni, Brēmenshāfeni, Rostoku, Štrālzundi, Vismāru u.c. ostām kravu apgrozijums ir 3-4 reizes lielāks jeb 170 miljrd.t/km, tomēr tas ir mazāks kā Francija, Lielbritānijā, Itālijā.…
Vācija ir ekonomiski spēcīgākā valsts Centrāleiropā.Tā aizņem 357,021 km2 lielu teritoriju.Vācijā ir 81,3 milj. idzīvotāji.Vidējais apdzīvojuma blīvums ir 225 cilv./km2.Vācijā ir arī NKP uz 1 iedz. (19 890)USD.Vācijas galvaspilsēta ir Berlīne.Vācija ir arī NATO valsts. Šajā valstī ir arī viena no vislielakajām ostām eiropā. Tā ir Hamburgas osta.Tās apgrozība 1993.gada bija 65,8 milj,t. Vācija ir trešajā vietā pēc rūpniecības pasaulē, atpaliekot no ASV un Japānas. VFR ir attīstīta industriāla valsts. Tā ražo gandrīz 1/10 no pasaules rūpniecības produkcijas. Vācija apvienojās 1990.gada 3. )ktobrī, kad bijusī VDR, sagrūstot sociālistisko valstu sistēmai, iekļāvās VFR sastāvā. Vācijai ir izeja pie 2 jūrām, to šķērso svarīgi tirdzniecības ceļi, tai pieder daudz salu piekrastē. Vācija robežojas ar attīstīkajām Eiropas valstīm-Dāniju, Nīderlandi, Beļģiju, Luksemburgu, Franciju, Šveici, Austriju, Čehiju un Poliju. Vācijā ir 15 federālās zemes.
