-
Pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas attīstība vizuālās mākslas nodarbībās
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums | 5 |
2. | Atmiņas attīstības sekmēšanas iespējas pirmsskolā | 8 |
2.1. | Atmiņas nozīme personības attīstībā | 8 |
2.2. | Atmiņas veidi | 11 |
2.3. | Pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas attīstības īpatnības | 16 |
3. | Vizuālās mākslas nodarbības pirmsskolā | 18 |
3.1. | Vizuālās mākslas nodarbības nozīme pirmsskolas vecuma bērnu attīstības sekmēšanā | 18 |
Secinājumi | 25 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 26 |
Bērna iepazīstināšana ar mākslu, ar dzejas, glezniecības, mūzikas skaistumu viņu bagātina, veicina viņā radošu attieksmi pret cilvēkiem un apkārtējo pasauli.
Savos zīmējumos (tāpat kā rotaļās, veidojumos no plastilīna, aplikācijās) bērni atspoguļo iegūtos dzīves iespaidus, to jauno, ko viņi ieraudzījuši pasaulē, kurā dzīvo.[22.]
Lai atveidotu redzēto, bieži vien mazajiem māksliniekiem vēl pietrūkst pieredzes un prasmes. Tādā gadījumā mums pieaugušajiem vēl un vēlreiz kopā ar bērnu jāizpēta priekšmeti un to īpatnības. Taču šai palīdzībai nav jābūt uzbāzīgai. Padomi nedrīkst būt kategoriski, lai bērniem nebūtu liegta pastāvība, pēc kuras viņi tiecas.
Lielākā daļa pieaugušo pret bērnu jaunradi izturas pietiekami uzmanīgi un nopietni, saprotot, kādas audzināšanas iespējas katram no mums, pieaugušajiem, tā paver. Tieši bērna jaunrade mums, vecākiem un audzinātājiem, dod iespēju ieraudzīt apkārtējo pasauli ar bērna acīm un tādējādi labāk iepazīt savus bērnus, viņu problēmas, bailes, priekus un attīstības grūtības. …
Ir parasts domāt, ka vizuālās mākslas nodarbības (zīmēšana, aplicēšana, veidošana) pirmsskolas vecumā ir vairāk izklaide vai labākajā gadījumā attīsta bērna rokas veiklību un veido prasmi darboties ar instrumentiem un materiāliem. maz tiek domāts par to, kā vizuālās mākslas nodarbības ietekmē pirmsskolas vecuma bērnu psihisko procesu (atmiņas, uztveres, domāšanas vai iztēles) attīstību. šis darbs veltīts redzes atmiņas attīstīšanas iespējām dažādās visuālās mākslas nodarbībās. Atsevišķa nodaļa veltīta pirmsskolas vecuma bērnu raksturojumam. Apskatīti atmiņas veidi, klasifikācija. pieejama darba teorētiskā daļa.
