Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.09.2021.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 14 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 1.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 2.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 3.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 4.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 5.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 6.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 7.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 8.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 9.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 10.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 11.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 12.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 13.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 14.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 15.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 16.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 17.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 18.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 19.
  • Реферат 'Tiesībsargājošas institūcijas pēc Latvijas Republikas neatkarības atgūšanas', 20.
Фрагмент работы

KOPSAVILKUMS
Valsts pārvaldes jēdziens sabiedrībā nav viennozīmīgs. Sabiedrībā izpratne par šī jēdziena saturu atšķiras.
Kur ir sabiedrība, tur nepieciešama pārvalde. Jebkurā sabiedrībā, neatkarīgi no tās izmēra tiek iecelts kāds uzdevumu veicējs, lai uzdevumi tiktu izpildīti atbildīgi un darbs noritētu organizēti. Šāds uzdevumu veicēju (pārvaldītāju vai kādu citu) institūts novērojams arī mūsdienās ikdienā, kad, piemēram, mājas īpašnieki ieceļ mājas pārvaldnieku, lai tas atbildētu par apsaimniekošanu.
Sabiedrība var īslaicīgi iztikt bez pārvaldes, taču dzīvošana bez pārvaldes ilgtermiņā var radīt haosu. Sabiedrībā vēlme dzīvot bez pārvaldes parādās diezgan bieži, jo tā uzskata, ka pārvalde lieki tērē sabiedrības resursus. Taču iepazīstoties ar valsts pārvaldes funkcijām, paliek skaidrs, ka tās ir tik svarīgas, ka valsts ilgstoši bez to izpildes nevarētu dzīvot vai arī ieceltu jaunas personas, kas veiktu šīs funkcijas.
Ir ļoti būtiski nošķirt tiesiskas valsts pārvaldi no netiesiskas valsts pārvaldes, jo nereti tās katra strādā, vadoties pēc saviem principiem. Tiesiskas valsts pārvalde vadās pēc tiesiskuma, taisnīguma, cilvēktiesību ievērošanas un vairākiem citiem principiem. Netiesiskas valsts pārvalde bieži izmanto savu varu ļaunprātīgi un pārkāpj cilvēktiesības.
Vēsturiski valsts pārvaldes darbinieka funkcija bija izteikti primitīva, taču laikam ejot uz priekšu, tā attīstījusies līdz ļoti sarežģītai un attīstītai. Senā vēsturē ierēdņi skaitīja nokaujamos lopus un veica citus uzskaitīšanas darbus, savukārt vēlāk pierakstīja sanāksmes. …

Коментарий автора
Atlants