-
Mazpulks kā viena no pusaudžu socializācijas procesa sekmēšanas iespējām
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Socializācijas jēdziena būtība un saturs | 6 |
1.1. | Socializācijas jēdziens, faktori, kas ietekmē socializācijas procesu, socializācijas institūti | 6 |
1.2. | Ģimene – viens no svarīgākajiem socializācijas institūtiem | 11 |
1.3. | Personības socializācijas process ārpus ģimenes | 13 |
2. | Pusaudžu vecumposma raksturojums | 19 |
2.1. | Pusaudžu vecumposma fiziskais un psihiskais raksturojums | 19 |
2.2. | Socializācijas procesa īpatnības pusaudžu vecumā | 22 |
3. | Mazpulks kā nozīmīgs faktors pusaudžu socializācijas procesā | 27 |
3.1. | Sociālās prasmes mūsdienu izglītības standartos | 27 |
3.2. | Sociālo prasmju apguve mazpulkā | 31 |
Secinājumi | 34 | |
Literatūra | 35 |
Ekonomiskās un sociālās pārmaiņas mūsdienu sabiedrībā radījušas visas sociālās struktūras pārveidi pašos pamatos, sabiedrības ideāli un vērtīborientācija ir būtiski mainījušies. Sabiedrībā saasinājušās savstarpējās attiecības gan starp atsevišķiem indivīdiem, gan dažādām grupām un sociālajiem slāņiem.
Ieilgusī pārejas perioda ekonomiskā un politiskā nesakārtotība sabiedrībā izpaužas dažādu negāciju veidā; bezdarbs, alkoholisms un narkomānija, citas tml. parādības.
Pusaudžu vecums ir tas laiks, kad mainās bērna sociālais statuss, pieaug atbildība, pienākuma apziņa, prasības pret sevi un citiem. Mazinoties ģimenes ietekmei, pieaugot vienaudžu grupas, masu komunikācijas līdzekļu un masu kultūras iespaidam uz pusaudzi, veidojas jaunas intereses, motivācija. …
Darbā sniegts ieskats mazpulka darbības vēsturē un principos. Uzmanība pievērsta dzīvesprasmju un sociālo prasmju apguves iespējām mazpulkā. Atsevišķā nodaļā apskatītas pusaudžu vecumposma īpatnības. Pieejama darba teorētiskā daļa.
